لزوم مدیریت مصرف انرژی و مدیریت منابع

معاون توسعه مدیریت منابع استانداری سمنان با تاکید بر اهمیت کنترل پیک بار انرژی مهم گفت: برای کاهش مصرف انرژی در ماه های گرم سال پیگیر کاهش ساعت کاری کارکنان در دستگاه های اجرایی هستم. منصوری با اشاره به بحث مدیریت مصرف انرژی و مدیریت منابع از لحاظ شرعی،اخلاقی و ملی بسیار دارای اهمیت است بیان داشت:در […]

معاون توسعه مدیریت منابع استانداری سمنان با تاکید بر اهمیت کنترل پیک بار انرژی مهم گفت: برای کاهش مصرف انرژی در ماه های گرم سال پیگیر کاهش ساعت کاری کارکنان در دستگاه های اجرایی هستم.

منصوری با اشاره به بحث مدیریت مصرف انرژی و مدیریت منابع از لحاظ شرعی،اخلاقی و ملی بسیار دارای اهمیت است بیان داشت:در دین مبین اسلام به درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف تاکید شده است.

وی  ادامه داد: پنج تا شش درصد میانگین دما در سال جاری افزایش یافته و براساس آمارهای ارائه شده در طی‌ سال بارشی گذشته با کاهش ۴۳درصدی بارندگی در استان سمنان مواجه بودیم، پس باید استفاده درست از منابع را مدنظر داشته باشیم.

طاهری،  مدیرعامل شرکت آبفای استان در ابتدای جلسه با اشاره به تشکیل ستاد تنش آبی با هدف بررسی مشکلات تامین آب در استان اظهار داشت: ان شالله امسال اگر با مشکلی همانند خرابی شبکه ها و… مواجه نشویم در شهرها با قطعی آب مواجه نخواهیم بود.

طاهری تصریح کرد:۳۱۰روستا را تحت پوشش داریم که سال گذشته ۱۵روستا به صورت سیار آبرسانی شد و در فروردین ماه امسال به ۱۰روستا به صورت سیار آبرسانی شده و پیش بینی می شود امسال در پیک مصرف نیاز باشد به۸۳روستا به صورت سیار آبرسانی شود.

مدیرعامل شرکت با تاکید بر کاهش بارندگی ها و کاهش منابع آبی سدها،قنات ها و چشمه ها بیان داشت: از شهرداری تقاضا داریم در آبیاری فضای سبز تدابیری اندیشیده شود و ما را همراهی نمایند.

وی یادآور شد:در مجموع هفت تانکر آبرسانی سیار داریم و قطعا امسال با مشکل مواجه خواهیم شد و نصب انشعابات غیرمجاز در روستاها از دیگر مشکلات است.