لزوم بهینه سازی مصرف برق جهت گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰

جلسه هم اندیشی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با مدیر کل صدا و سیمای استان در خصوص گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ ، ۲۲ اردیبهشت سالجاری در محل سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اردبیـل برگزار شد .  در این جلسه هم اندیشی که با حضور مدیرعامل توزیع برق، مدیر […]

جلسه هم اندیشی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با مدیر کل صدا و سیمای استان در خصوص گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ ، ۲۲ اردیبهشت سالجاری در محل سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اردبیـل برگزار شد .
 در این جلسه هم اندیشی که با حضور مدیرعامل توزیع برق، مدیر کل صدا و سیما و برخی از معاونان و مدیران دو سازمان در محل سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اردبیـل برگزار شد، مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل بیان داشت: موضوع افزایش بی‌رویه مصرف منابع انرژی یک مساله ملی است و همه سازمانهای مرتبط باید در زمینه بهینه سازی مصرف برق در کشور احساس مسئولیت کنند و راهی جز  همکاری مردم و دستگاههای اجرایی و بهینه سازی مصرف برق نداریم .
حسین قدیمی افزود : در طول سال حدود ۳۰۰ ساعت پیک بار بحرانی مصرف برق داریم که با استفاده از  راهکارهای مدیریت مصرف، خواهیم توانست عبور موفقی از پیک تابستان داشته باشیم .
 این مقام مسئول استانی افزود : راهکارهای کاهش مصرف برق در این روزها  به مراتب اقتصادی تر از احداث نیروگاه می باشد .
حسین قدیمی اظهار داشت  : در کنار سایر مشوقهایی که وزارت نیرو در بخش صنایع و کشاورزی در فصول گرم سال و در ساعات پیک بار تعیین نموده ، طرح برق امید که از آبانماه  سال ۹۹ آغاز شده مخصوص مشترکان خانگی است .
وی گفت :  مشترکان خانگی می توانند با راهکارهای ساده مدیریت مصرف در دسته مشترکان کم مصرف قرار گرفته و از تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی برخوردار شوند .
حسین قدیمی  در این جلسه با اشاره به نقش رسانه‌ها و از جمله صداوسیما در فرهنگ سازی مصرف بهینه ، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور،  شروع زود هنگام گرما در کشور و کاهش بارندگی ، ضروری است که تغییر رفتار مصرف برق در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در این ارتباط رسانه استانی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
حسین قدیمی در ادامه از همکاری مدیرکل و مجموعه کارکنان صدا و سیمای استان اردبیل جهت  اطلاع رسانی به مردم، فرهنگ سازی در خصوص مصرف صحیح و  یاری رساندن در مواقع پیک بار تابستان و در محدودیت سوخت نیروگاهها در زمستان سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.
ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای استان،  نیز در این جلسه،  با بیان اینکه برق یکی از انرژی های پاک مهم در عصر حاضر است و نقش بسزایی در زندگی انسان ها دارد، افزود: محدود بودن این منبع انرژی، امروز به چالشی جدی تبدیل شده است ولی با صرفه جویی در مصرف آّب، برق و کاهش آلودگی محیط زیست می توانیم امانت‌ دار خوبی برای نسل های آینده باشیم.