مشارکت شهروندان راهی برای عبور موفق از پیک مصرف انرژی برق

به گزارش برقآب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خواهان افزایش مشارکت  شهروندان برای عبورموفق از پیک مصرف انرژی برق به منظور پایداری شبکه و حذف خاموشی های احتمالی ناشی ازکمبود تولید شد. احمدرضا خسروی، اظهارداشت: ۷۰ درصد از شهروندان استان فارسی در زمره خوش مصرف ها، ۲۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۰ […]

به گزارش برقآب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خواهان افزایش مشارکت  شهروندان برای عبورموفق از پیک مصرف انرژی برق به منظور پایداری شبکه و حذف خاموشی های احتمالی ناشی ازکمبود تولید شد. احمدرضا خسروی، اظهارداشت: ۷۰ درصد از شهروندان استان فارسی در زمره خوش مصرف ها، ۲۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۰ درصد از مشترکان پرمصرف هستند که امیدواریم این گروه نیز با رعایت راهکارهای مصرف بهینه درگروه خوش مصرف ها قرارگیرند. این مقام مسئول تصریح کرد: درسال جاری شاهد شروع گرمای بی سابقه از فصل بهار بودیم که افزایش بهره برداری کشاورزان از پمپ های آب وکاهش ذخایرآب پشت سدها که ازآنها به عنوان منابع تولید برق استفاده می شود را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد ضرورت همراهی و مشارکت کلیه مشترکان در مدیریت مصرف برق در تابستان پیشرو را دوچندان می کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال سختگیری های ویژه  جهت مدیریت مصرف برق در اداره های استان اشاره کرد و افزود: اداره ها الگوهای اجتماعی محسوب می شوند وتوانسته ایم با بهره گیری ازابزارهای هوشمند میزان مصرف انرژی را درآنها به طور مستمر رصد کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد:  همچنین در زمینه مدیریت مصارف کشاورزی  و صنعتی برای آنها تسهیلات و پاداش های متنوعی در نظر گرفته شده تا با کمک مشترکان این بخش ها بتوانیم از فصل گرم سال  با موفقیت عبورنماییم.

خسروی، با بیان اینکه ساعات اوج مصرف  از ۱۲ تا ۱۸ می باشد، از کلیه مشترکان درخواست کرد تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف استفاده نکنند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با ارایه راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی برروی حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد، بهره گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ های کم مصرف ال ای دی، پرهیز از باز کردن بی مورد درب یخچال و حفظ فاصله ۱۰ سانتیمتری آن از دیوار، استفاده از دورکند کولرهای آبی و … می تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

خسروی در خاتمه سخنان خود به پدیده رمز ارزها نیز اشاره کرد وگفت: درکشور حدود ۲ هزار مگاوات صرف استخراج رمز ارزها می شود که این دستگاه ها سهم قابل توجهی در مصرف انرژی و در نتیجه افزایش خاموشی ها دارند . وی از شهروندان تقاضا کرد: در جهت کاستن از احتمال خاموشی های گسترده پس از حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز(ماینر) در مجاورت محل زندگی وکار خود به آدرس اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat   مراجعه و از طریق گزینه ثبت گزارش رمز ارز غیرمجاز، گزارش خود را ثبت نموده و در صورت صحت گزارش از پاداش نقدی تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.