لزوم افزایش اعتبار طرح های مهندسی رودخانه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یکی از وظایف صریح  شرکت آب منطقه ای در قانون توزیع عادلانه آب ، تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها است وتاکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر تعیین حد بستر و حریم در رودخانه های استان انجام […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یکی از وظایف صریح  شرکت آب منطقه ای در قانون توزیع عادلانه آب ، تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها است وتاکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر تعیین حد بستر و حریم در رودخانه های استان انجام شده است ونیمی از آن باقی مانده است که نیاز به اعتبارات است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ، سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت در دیدار با قدرت ا… عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: در بخش مهندسی رودخانه اعتبار استانی شرکت در سال ۹۹ حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که تخصیص آن ۳ میلیارد تومان بود.
وی با بیان اینکه دو سال پیش در استان سیل داشتیم و نباید بزودی مسائل سیل را فراموش کنیم افزود: این در حالی است که حدود ۲۸۵۰ کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که  ۶۵۰ کیلومتر داخل شهرها و روستاهاست و نیازمند تعیین حریم و بستر، رپر گذاری ، لایروبی و… است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: طرح قره سو زرین گل، که بخش اصلی آن در انتهای سال ۹۸ منجر به قرارداد با شرکت کیسون شد، در بخش پرداخت ها به پیمانکار توسط بانک مرکزی دچار مشکل شده است و همین امر باعث کندی کار شده است. همچنین در کنار طرح اصلی ۱۲ طرح دیگر هم همزمان در حال پیگیری است که روند آن ها نیز با توجه به این مشکلات بسیار کند شده است وامیدواریم با حل مشکل در روند طرح تسریع صورت گیرد.
حسینی تسریع در موافقت نامه های استانی و ملی، تسریع در مجوز تخصیص آب دریا برای شمال استان در بخش محیط زیست، وهمچنین اجرای نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس و گردشگری آبی و همچنین تخصیص اعتبارات نقدی برای آبرسانی به گرگان را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که می تواند تسریع در اجرای آن ها به حل مسائل آبی در استان به ویژه بحث تامین آب شرب استان در تابستان کمک نماید.
قدرت ا.. عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه اثرات خشکسالی از هم اکنون در استان به ویژه در افت فشار آب در بخش شرب مشخص است، گفت: تلاش می کنیم با توجه به اعتبارات موجود در بحث تخصیص اعتبارات تامین آب شرب و همجنین مهندسی رودخانه افزایش اعتبارات را داشته باشیم.