لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شیوه های مدیریت مصرف آب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مهندس آرش آریانژاد در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب اظهار داشت: خوشبختانه وزارت نیرو در حیطه وظایف خود به بحث فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، توجه ویژه نموده و اجرای موفق طرحهای تعادل بخشی، خصوصاً طرح داناب خود گویای […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مهندس آرش آریانژاد در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب اظهار داشت: خوشبختانه وزارت نیرو در حیطه وظایف خود به بحث فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، توجه ویژه نموده و اجرای موفق طرحهای تعادل بخشی، خصوصاً طرح داناب خود گویای این واقعیت است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به جایگاه علمای دینی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم این استان همیشه نسبت به مسائل اعتقادی و باورهای دینی نگاه ویژه ای داشته اند و آموزه های دینی ما نیز بر اعتدال و میانه روی تاکید فراوان دارد، لذا اهمیت حفاظت از منابع آب و درست مصرف کردن، را میتوان از طریق روحانیون، بسط و گسترش داد؛ چرا که امروزه یکی از پل های ارتباطی مابین مردم و مسئولین، علمای دینی هستند و یقیناً استفاده از این ظرفیت می تواند تاثیر چشمگیری در حوزه مدیریت و حفاظت از منابع آب، داشته باشد.
مهندس آریانژاد به وضعیت کاهش بارندگی اشاره کرد و گفت: وضعیت کاهش بارندگی فصل بهار استان طی ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده و در فروردین ماه سال جاری حدود ۸۳ درصد نسبت به میانگین نیم قرن گذشته کاهش بارندگی داشته ایم.
در ادامه این نشست حاج ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، از تلاش و کوشش وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب منطقه ای استان کردستان قدردانی کرد و با بر شمردن مزایای سال تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها افزود: همه مدیران به ویژه مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه ای استان همیشه خلعت خدمت به خلق را به تن داشته و با رفع تمامی موانع و چالشها نسبت به وضعیت منابع آب استان احساس تعهد و مسئولیت داشته اند که این شایسته تقدیر است.
وی با اشاره به آیات، روایات و احادیث مختلف در خصوص اهمیت جایگاه عنصر حیاتی آب، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعدد به جایگاه آب اشاره کرده و هر جا که آبادانی و زندگی جریان دارد قطعا این آبادانی و حیات از آب است.
امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استفاده از ظرفیت مبلغین و مبلغات در جهت ترویج فرهنگ شیوه های صحیح صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را اقدامی شایسته دانست و افزود: روحانیون و مبلغین همیشه در شرایط بحرانی کنار مردم و مسئولین بوده اند و امروز مدیران باید بیش از پیش از این توان استفاده نمایند.
حاج ماموستا رستمی، دغدغه مدیران شرکت آب منطقه ای استان را در بحث مدیریت مصرف آب ارزشمند دانست و عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام در شیوه های مدیریت؛ آینده نگری را از اهم موضوعات دانسته و فرمودند: “التدبیر فی الاموری نصف المعیشتی” و این همان بصیرت است که امروزه مدیران باید توجه ویژه به آن داشته باشند چرا که آینده بشریت به تصمیمات مدیران وابسته است.
وی در ادامه افزود: زیاده روی و اسراف در هر امری خصوصا در استفاده از نعمات الهی، ناپسند است و حضرت حق تعالی نیز در قرآن کریم بدان اشاره فرموده که : “کلوا و اشربوا و لاتسرفوا” و آحاد جامعه خصوصا کشاورزان باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب رفتاری ویژه داشته باشند.
نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: مساله آب یک مساله فرابخشی است و کلیه دستگاه، سازمانهای دولتی، خصوصی و آحاد جامعه باید نسبت به بحران آب احساس مسئولیت نمایند و برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت از علوم و تکنولوژی روز دنیا استفاده نمایند.
در خاتمه این نشست امام جمعه شهرستان سنندج توجه ویژه شرکت آب منطقه ای به مساله فرهنگ سازی در بخش آب را ارزشمند دانست و عنوان کرد: اینکه در این شرکت احدی از کارکنان بعنوان مشاور فرهنگی انتخاب گردیده و توجه و تمرکز خاص به مباحث فرهنگی در حوزه آب پر رنگ شده، قابل تقدیر است.