لزوم اتخاذ تدابیر لازم و استمرار برنامه های مدیریت بار

در هفته آینده به دلیل محدودیت در تولید برق نیروگاه های برق آبی و بالابودن تقاضای مصرف،نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و استمرار برنامه های مدیریت بار هستیم . به گزارش پایگاه خبری توانیر، در شب تاسوعای حسینی، جلسه ای با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر ، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و مدیران […]

در هفته آینده به دلیل محدودیت در تولید برق نیروگاه های برق آبی و بالابودن تقاضای مصرف،نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و استمرار برنامه های مدیریت بار هستیم .

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در شب تاسوعای حسینی، جلسه ای با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر ، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و مدیران ستاد راهبری اوج مصرف ۱۴۰۰  و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور برگزار شد.
در این جلسه مهندس همایون حایری معاون وزیر از تلاشها و اقدامات شبانه روزی همه دست اندرکاران صنعت برق کشور در این تابستان سخت تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: امسال با وجود محدودیت ها و ناترازی بیش از ۱۲ هزار مگاواتی میان تولید و مصرف برق، برای عبور کشور از این شرایط سخت تلاش بسیاری شد.

حایری همچنین خواستارتداوم برنامه های مدیریت بار درهفته آینده شد.

در این نشست محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز با اشاره به اینکه در هفته آینده به دلیل محدودیت در تولید برق نیروگاه های برق آبی و بالابودن تقاضای مصرف،نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و استمرار برنامه های مدیریت بار هستیم، افزود:  برنامه های مدیریت بار باید با هماهنگی، نظارت کامل و دقت بیشتری انجام شود.

متولی زاده با تاکید بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش خانگی، گفت: همچنین با توجه به  ایام سوگواری سالار شهیدان، استمرار تأمین برق در این روزها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل توانیر همچنین بر ضرورت ایمنی در تامین برق تکایا، هیات ها و مساجد نیز تاکید کرد و گفت: سوگواری سید الشهدا(ع) باید با توجه کامل به رعایت موارد ایمنی در حوزه برق برگزار شود.

متولی زاده  اداره شرایط سخت تابستان را نمایانگر توانمندی بالای تلاشگران صنعت برق دانست و اظهار داشت: اعتقاد دارم هیچ کشور و مجموعه برقی در دنیا قادر نیست این حجم از ناترازی که توسط همکارانمان مدیریت شد و البته مردم هم سختی هایی را تحمل کردند، اداره کند و امیدوارم در روزهای آینده به شکل مناسبی از این شرایط عبور کنیم.

در ادامه این نشست دکتر رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر به تبیین وضعیت شبکه در روزهای پیش رو و الزامات شبکه در هفته آتی پرداختند و در ادامه نقطه نظرات مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعه در حمایت از وزیر پیشنهادی نیرو از طریق ویدیو کنفرانس ارایه شد.