کشف و ضبط بیش از ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر با استفاده غیرقانونی انرژی برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر خساراتی را به شبکه های توزیع برق وارد کرده است. دکتر فرامرز سپری ادامه داد: طی یک سال اخیر ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۸۱ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولین […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر با استفاده غیرقانونی انرژی برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر خساراتی را به شبکه های توزیع برق وارد کرده است.

دکتر فرامرز سپری ادامه داد: طی یک سال اخیر ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۸۱ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولین تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسئولین قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.

وی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با کلیه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل ۶۸ میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.

سپری افزود: پارسال با وجود تمامی مشکلات نزدیک به ۱۹ هزار کنتور معیوب در این شرکت تعویض شده است و میزان انرژی معادل ۱۵ میلیون کیلووات ساعت از این محل به مجموع فروش انرژی شرکت اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندان ادامه داد: به منظور مدیریت دارایی و استفاده بهینه از سرمایه های شرکت و کاهش هزینه ها قراردادی با یکی از شرکت های کنتورسازی منعقد تا  قریب به ۲۰ هزار کنتور معیوبی که تعویض شده بودند تعمیر تا مجدداً به چرخه استفاده شرکت توزیع وارد شوند.

وی گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق های غیرمجاز و با استفاده از روش های مختلف کنترل مصارف مشترکین تعداد ۳۵۰۰ مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل های موجود با آنها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه گردید.

وی خاطرنشان کرد : با وجود ارائه دستورالعمل واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی برای این دسته از مشترکین متاسفانه برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت دراین زمینه می نمایند که باعث افزایش مصرف و بروز مشکلات فراوان در کنترل بار مشترکین و در شرایط بحرانی بروز خاموشی های ناخواسته می شود . به همین منظور این شرکت طی قرادادی اقدام به انجام فرآیند شناسایی این دسته از افراد با جدیدترین روش ها در حوزه داده کاوی نموده است.