کاهش زمان پاسخگویی صنعت برق به شهروندان

مدت زمان پاسخگویی صنعت برق به درخواست ها و شکایات شهروندان در ۴ سال گذشته به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافت. به گزارش پایگاه خبری برقآب و  توانیر، بررسی مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها و شکایات شهروندان حاکی است که این شاخص از ۲۵.۹ در سال ۹۶ به ۹.۶ روز در سال ۹۹ […]

مدت زمان پاسخگویی صنعت برق به درخواست ها و شکایات شهروندان در ۴ سال گذشته به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری برقآب و  توانیر، بررسی مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها و شکایات شهروندان حاکی است که این شاخص از ۲۵.۹ در سال ۹۶ به ۹.۶ روز در سال ۹۹ کاهش یافت.

درهمین خصوص  عظیم اعتمادی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات توانیر در نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این خصوص ، با اشاره به ماده ( ۲۵ ) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ، خاطرنشان کرد:  در راستای افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری، کلیه شکایات و درخواست هایی که از مبادی مختلف در شرکت توانیر دریافت می شوند از طریق سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر(سمات)،  مورد رسیدگی قرار می گیرند.
اعتمادی  افزود:  موارد دریافتی از طریق سامانه ی مذکور به صورت روزانه کنترل و پایش شده و پس از ارسال موضوعات مرتبط به شرکتهای ذیربط پاسخ شکایات و درخواست های ذینفعان با همکاری نمایندگان این سامانه در شرکتهای زیرمجموعه در مهلت مقرر و به صورت و مستند به بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط تهیه و ارسال می شود تا ضمن پاسخگویی مناسب به مردم و جلب رضایت شهروندان، بازه زمانی مورد نظر مراجع نظارتی نیز رعایت شود.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات توانیر در ادامه آورده است:  به دلیل سهولت پیگیری درخواستها و شکایات ایشان از این طریق و همچنین استقبال مردم از خدمات
غیرحضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، کل شکایات و درخواستهای دریافتی این شرکت از ۲۸۶۶ فقره در سال ۹۸ به ۴۵۹۱ فقره در ۱۱ ماهه سال ۹۹ افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد.