کاهش بار مصرفی ۵.۶ مگاواتی در خراسان شمالی

در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور که در روز ۶ مردادماه سال جاری انجام شد، کاهش بار مصرفی ( مدیریت مصرف ) نسبت به روز قبل از آن بیش از ۵.۶ مگاوات ثبت شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در این رزمایش؛ تعداد ۷۸ دستگاه اجرایی […]

در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور که در روز ۶ مردادماه سال جاری انجام شد، کاهش بار مصرفی ( مدیریت مصرف ) نسبت به روز قبل از آن بیش از ۵.۶ مگاوات ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در این رزمایش؛ تعداد ۷۸ دستگاه اجرایی و ۷۰ واحد تجاری، علاوه بر بازدید میدانی، در مرکز پایش فهام نیز مورد رصد و پایش لحظه به لحظه قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، ۳۷ اکیپ ۲ نفره عملیاتی در روز رزمایش از دستگاه های اجرایی و واحدهای تجاری بازدید کردند.
بنا بر اقدامات انجام شده در این رزمایش، به ۳۱ دستگاه اجرایی که از دستورالعمل های مدیریت مصرف و کنترل بار مصرفی تخطی کرده بودند، اخطار داده و برق ۷ دستگاه اجرایی که دستورالعمل های مدیریت مصرف را رعایت نکرده بودند، قطع شد.

 

تامین برق پایدار مشترکین و کاهش تلفات شبکه در بجنورد

تامین برق پایدار مشترکین، کاهش تلفات شبکه و رفع افت ولتاژ مطابق طرح جامع الکتریکی شهرستان انجام شد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد با اشاره به روند افزایشی دما و رشد مصرف مشترکین در سال جاری اظهارکرد: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در نقاط بار شهرستان؛ هزار و ۹۴۲ متر شبکه فشار متوسط، هزار و ۲۱۲ متر شبکه فشار ضعیف با نصب ۱۵ دستگاه ترانس جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۱۵ فقره پروژه احداث شد.
به گفته مهندس«حسن چاهی» این پروژه ها با صرف ۳۶.۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. وی از تقویت ۱۴ دستگاه ترانس نیز در این مدت خبر داد و افزود: برای پیشگیری از آسیب دیدگی به ترانس و قطع برق مشترکین، ۱۴ دستگاه ترانس با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان تقویت شد.
وی با اشاره به تعویض تجهیزات برای پیشگیری از اعمال خاموشی ها بیان کرد: ۸ دستگاه تابلو فرسوده با اعتبار ۵/۶ میلیارد ریال برای پیشگیری از خاموشی ناشی از ضعف تجهیزات تعویض شد.

 

تامین برق پایدار هسته مرکزی شهر بجنورد با نصب پست پدمانتد پردیس محقق شد.

با توجه به ضرورت ایجاد زیر ساخت مناسب در هسته مرکزی شهر بجنورد همچنین تامین برق پایدار مشترکین تجاری و تامین برق پایدار هسته مرکزی شهر انجام شد.
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد در این باره بیان کرد: یک دستگاه پست پدمانتد KVA500 (کیلو ولت آمپر) در حد فاصل ۱۷ شهریور تا شهید برای تامین برق پایدار مشترکین تجاری و تامین برق پایدار هسته مرکزی شهر نصب شد.
مهندس«حسن چاهی» ادامه داد: همچنین ۴۱۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی و ۳۳۸ متر شبکه فشار ضعیف زمینی نیز احداث و ۲ دستگاه تابلوی توزیع زمینی۶۳۰ و ۴۰۰ آمپر با اعتبار بیش از ۷/۱۴میلیارد ریال نصب شد و این پروژه به بهره برداری رسید.
وی متذکر شد: این پروژه توسط همکاران بهره برداری و گروه زمینی مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان بجنورد در حداقل زمان ۷ روزکاری اجرا و برق دار شده است.

 

تعویض هزار و ۶۰۰ عدد مقره در راز و جرگلان

هزار و ۶۰۰ عدد مقره در شهرستان راز و جرگلان به منظور کاهش نرخ خاموشی های ناخواسته طی مدت ۴ ماه نخست سال جاری تعویض شد.

در راستای دستیابی به اهداف نقشه استراتژیک شرکت مبنی برکاهش خاموشی های ناخواسته، واحد بهره برداری مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان راز و جرگلان با برنامه ریزی مدون و دقیق طی مدت ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به تعویض هزار و ۶۰۰ عدد مقره سرامیکی به سیلیکونی در فیدرهای فشار متوسط اقدام کردند. کارشناس مسئول طراحی، کنترل و نظارت مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان راز و جرگلان با بیان این مطلب یادآور شد: مطابق گزارش دفتر نظارت بر بهره برداری، مدیریت توزیع برق شهرستان راز و جرگلان در این شاخص به عنوان برترین شهرستان و با بالاترین عملکرد نام برده شده است.
مهندس«رستمی» خاطرنشان کرد: این مدیریت درخواست تعویض هزار و ۳۰۰ عدد مقره فشارمتوسط دیگر را به دفتر برنامه ریزی و بودجه برای تامین اعتبار و تهیه پروژه ارسال کرده است.