قطع برق ۳۵ اداره دولتی زنجان به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی

رزمایش ارزیابی و کنترل مصرف برق ساختمانهای اداری استان همزمان با اجرای مصوبه هیات دولت و بخشنامه استانداری زنجان مبنی بر کاهش ساعات کار اداری و تعطیلی روزهای پنجشنبه برگزار می شود و در مدت اجرای این طرح مرکز پایش بار و انرژی استان نیز با دقت رفتار مصرفی ادارات استان را از طریق کنتورهای […]

رزمایش ارزیابی و کنترل مصرف برق ساختمانهای اداری استان همزمان با اجرای مصوبه هیات دولت و بخشنامه استانداری زنجان مبنی بر کاهش ساعات کار اداری و تعطیلی روزهای پنجشنبه برگزار می شود و در مدت اجرای این طرح مرکز پایش بار و انرژی استان نیز با دقت رفتار مصرفی ادارات استان را از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده رصد  می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از ابتدای اجرای طرح کاهش ساعات اداری و تعطیلی روزهای پنجشنبه دفتر مدیریت مصرف این شرکت تعداد ۶۳۱ کنتور برق هوشمند ادارات استان زنجان را بصورت لحظه ای مورد پایش قرار داده و با همکاری ممیزان انرژی مستقر در محورهای دهگانه این شرکت  تعداد ۱۵۹ بازدید سرزده  از اداراتی که مجهز به کنتور برق هوشمند نیستند اقدام شد. در همین رابطه به ۹ اداره به دلیل عدم رعایت مصوبه کاهش مصرف برق اخطاریه قطع برق صادر و انشعاب برق تعداد ۳۵ اداره دولتی به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی قطع شد.
گفتنی است در این مدت از اجرای طرح یادشده تعداد ۵۰۲ مورد تماس تلفنی با اداراتی که ۵۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش نداده نبودند گرفته شد و تذکرات لازم ارائه گردید.
شایان ذکر است  ۴۰۰۰ مگاوات از مصرف برق کشور در پیک تابستان مربوط به دستگاه های اجرایی و اداری است و این مقدار در استان ما برابر با مصرف برق ده هزار مشترک خانگی است.می توان گفت: با اجرای کامل این مصوبه در سطح استان زنجان، شاهد حذف خاموشی ۱۰۰۰۰ مشترک در روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۲۰۰۰۰ مشترک در روزهای پنج شنبه خواهیم شد.
در همین خصوص رزمایش ضربتی ممیزان انرژی با همراهی اکیپ های عملیاتی و با فرماندهی مهندس علیزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مدیرکل بحران استانداری زنجان  با هدف پایش و کنترل مصرف ادارات و در صورت عدم رعایت تعدیل مصرف قطع برق اداره و حذف بار مصرفی به محض پایان وقت اداری در ساعت ۱۳ و نیز روزهای پنجشنبه در دو مرحله برگزار خواهد شد.
مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان از بانک ها و ادارات استان نیز خواست بعد از ساعت اداری، وسایل سرمایشی و سایر وسایل غیر ضروری برقی را خاموش ، و چنانچه دارای مولدهای اضطراری برق هستند وارد مدار کنند.