ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۹ هزار مگاوات رسید.

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور تا انتهای سال گذشته به ۶۸ هزار و ۹۳۳ مگاوات رسیده است. نگاهی به عملکرد صنعت برق حرارتی در سال ۹۹ حاکی از آن است که طی سال گذشته یک هزار و ۷۵۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است و اسفندماه سال گذشته با راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کاسپین […]

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور تا انتهای سال گذشته به ۶۸ هزار و ۹۳۳ مگاوات رسیده است.

نگاهی به عملکرد صنعت برق حرارتی در سال ۹۹ حاکی از آن است که طی سال گذشته یک هزار و ۷۵۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است و اسفندماه سال گذشته با راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کاسپین ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۹۳۳ مگاوات رسیده است.

تاکنون ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده است که با افتتاح پروژه نیروگاه کاسپین تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۴۲۵ مگاوات رسیده است.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برقابی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به ۸۵ هزار و ۱۱۵ مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

هم اکنون واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۰ هزار و ۶۴۳ مگاوات (۳۶ درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۵۷ مگاوات (۲۶.۱درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۱۸.۶درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.​