ظرفیت‌های نیروگاهی پتروشیمی عسلویه می‌تواند در شرایط بحرانی به کمک شبکه برق بیاید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه قابلیت های درخشان و کم نظیری در واحدهای پتروشیمی و صنایع وابسته به آن در منطقه عسلویه وجود دارد که تولید برق دارند اظهار داشت : این ظرفیت‌های  نیروگاهی بی بدیل پتروشیمی در عسلویه می‌تواند در شرایط بحرانی به کمک شبکه برق بیاید و […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه قابلیت های درخشان و کم نظیری در واحدهای پتروشیمی و صنایع وابسته به آن در منطقه عسلویه وجود دارد که تولید برق دارند اظهار داشت : این ظرفیت‌های  نیروگاهی بی بدیل پتروشیمی در عسلویه می‌تواند در شرایط بحرانی به کمک شبکه برق بیاید و تامین کننده برق بخشی از جنوب استان بوشهر و شبکه سراسری باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ، مهندس غلامرضا نصیری در نشست هماهنگی و کارشناسی که دراین ارتباط در فرمانداری عسلویه با حضور معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار عسلویه و برخی مسوولان محلی برگزار شد افزود: پتروشیمی های  مبین، دماوند، نیروگاه بعثت، نیروگاه ایران LNG و منطقه پارس جنوبی ظرفیت هایی بی بدیل در تولید انرژی دارند و انتظار این است که در شرایط بحرانی بتوانیم با تفاهم و هم افزایی از توان تولید انرژی این پتروشیمی ها برای تامین بخشی از برق شبکه سراسری استفاده نماییم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر دراین نشست که با حضور معاون برنامه‌ریزی برق فارس و مدیر عامل شرکت توزیع بوشهر برگزار شد ادامه داد : با استفاده از ظرفیت  نیروگاههای  فعال تولید برق پتروشیمی در جنوب استان بوشهر می توان به حل  معضل قطعی برق امیدوار بود و استفاده از این ظرفیت ها موجب به حداقل رسیدن خاموشی برق در استان بوشهر و در بخش گسترده ای از جنوب کشور خواهد شد .

نصیری با اشاره به اینکه کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته  و بارش باران امسال در جنوب استان بوشهر به  زیر ۱۰۰ میلی‌متر رسیده است افزود: هر چند کاهش بارندگی ها ظرفیت تولید برق در نیروگاههای برقابی را کاهش داده و از سویی گرمای زود رس موجب افزایش فشار بر مصرف برق شده است  در عین حال با مدیریت بار و مدیریت مصرف و جابجایی برخی از قابلیت ها و توزیع بهینه بار بر روی ایستگاهها و پست های برق باید بتوانیم از تابستان پر مصرف امسال عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطر نشان کرد : افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، خشکسالی و فعالیت بیش از حد چاه‌های برقی آب به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی اصلی‌ترین دلایل خاموشی برق در   سال جاری تلقی می‌شوند از اوایل خرداد ماه  امسال  تاکنون شاهد تشدید بحران خاموشی در بسیاری از مناطق هستیم و این قطعی برق با اعلام قبلی و در مواقعی بدون اعلام قبلی رخ می‌دهد. در شرایط کنونی، بسیاری از امتحانات آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور نیز به صورت مجازی و با وابستگی ۱۰۰ درصدی به انرژی برق انجام می‌شود. بنا بر این برنامه ریزی برای کاهش مشکلات تامین و انتقال برق ضرورت دارد و می بایست بر اساس شرایط و تنش هایی که به وجود می آید با مدیریت بار و مدیریت مصرف از روزهای پر تنش کنونی عبور کنیم.

مهندس نصیری اضافه کرد : تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی در تولید برق  استان بوشهر را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم ، در حوزه برق نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر صورت می گیرد و نیازها رفع می شود. استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه تامین و انتقال برق است که باید همکاری لازم با مراکز صنعتی و کشاورزی  و فعالان این حوزه در تامین برق مورد نیاز انجام شود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز دراین نشست بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تامین و انتقال برق و انرژی تاکید کرد و اظهار داشت : ظرفیت های تولید برق در واحد های پتروشیمی عسلویه و جنوب بوشهر مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ، استان بوشهر یکی از مراکز عمده تولید برخی محصولات دریایی از جمله میگو است ، در صورت تامین برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی این صنعت، زمینه برای افزایش این میزان تولید تا سقف ۵۰ هزار تن وجود دارد.

دکترمهرداد ستوده برخی از قابلیت های تامین و تولید برق در جنوب استان بوشهر را برشمرد و افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی” نام‌گذاری شده نیاز است تا تامین برق بخش‌های مختلف تولیدی با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود.

در این نشست که با حضور دکتر قره گزلو معاون بازار برق کشور ، مهندس مذکوری معاون برنامه ریزی و امنیت شبکه برق ، مدیران پتروشیمی مبین، دماوند، نیروگاه بعثت، نیروگاه ایران LNG و منطقه پارس جنوبی و برخی مسوولان محلی برگزار شد استفاده از ظرفیت نیروگاه های مربوط به پتروشیمی و وزارت نفت در منطقه عسلویه جهت تزریق توان به شبکه ، بمنظور کاهش خاموشی های مربوط به مدیریت بار مورد تاکید قرار گرفت.