طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق روستاهای استان سمنان

فاز اول طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق روستاهای استان سمنان در قالب طرح بهارستان در استان سمنان به اجرا درآمد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، با عنوان این خبر بیان داشت: طرح بهارستان به صورت جامع از سوی شرکت توانیر طراحی و توسط شرکت های توزیع برق استانی به انجام خواهد رسید و […]

فاز اول طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق روستاهای استان سمنان در قالب طرح بهارستان در استان سمنان به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، با عنوان این خبر بیان داشت: طرح بهارستان به صورت جامع از سوی شرکت توانیر طراحی و توسط شرکت های توزیع برق استانی به انجام خواهد رسید و اجرای طرح، طی فرایندی پنج ساله برای بهسازی شبکه برق تمامی روستاهای کشور و با هدف گذاری ۱۰ هزار روستا برای سال جاری جهت بهبود شاخص های کیفی خدمات برق و افزایش رضایت مندی مردم ساکن در روستاها طرح ریزی شده است.

سیدمحمد موسوی زاده اظهار داشت: در راستای طرح مورد اشاره، بهسازی و تقویت شبکه توزیع برق ۱۰۰ روستا در استان سمنان برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی گردیده و در طی سال جاری و براساس سناریوی طراحی شده به مرور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست این طرح که همزمان با هفته ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد، شبکه و تاسیسات توزیع برق ۱۵ روستای استان سمنان اصلاح و بهسازی شد.

موسوی زاده یادآور شد: روستاهای محمودآباد و علاء در شهرستان سمنان، چاشم و فینسک مربوط به شهرستان مهدیشهر، قلعه نوخالصه و قاسم آباد در شهرستان شاهرود، افتر و بیابانک از توابع شهرستان سرخه، کرند و سه برار در شهرستان گرمسار، امامزاده عبدا… و حسین آباد در شهرستان آرادان، ری آباد در شهرستان میامی و خورزان و آهوانو از توابع شهرستان دامغان، به عنوان پانزده روستایی هستند که شبکه توزیع برق آنها در فاز اول طرح بهارستان بهینه سازی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: جابه جایی و مقاوم سازی پایه های برق معابر، اصلاح و احداث روشنایی معابر، تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکان، بهینه سازی فرسودگی شبکه از جمله پایه، سیم و یراق آلات منصوبه و همچنین بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشارضعیف، به عنوان اهم اقداماتی است که در این طرح اجرا شده است.