ضرورت اطلاع رسانی بیشتر به کشاورزان در خصوص خشکسالی

در نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در امور منابع آب شهرستان گنبد، بر اطلاع رسانی بیشتر آب منطقه ای نسبت به وضعیت خشکسالی ومنابع آبی سال جاری در شرق استان تاکید شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر امانقلیچ شادمهر […]

در نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در امور منابع آب شهرستان گنبد، بر اطلاع رسانی بیشتر آب منطقه ای نسبت به وضعیت خشکسالی ومنابع آبی سال جاری در شرق استان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی  در نشست با سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، گفت: محدودیت منابع آبی و خشکسالی سال جاری به ویژه در منطقه شرق استان مشهود است ولی کشاورزان نیز به دلیل خشک شدن محصولات شان فقط آب می خواهند بنابراین ضروری است نسبت به اطلاع رسانی بیشتر این کشاورزان هم از طرق مختلف به ویژه از سوی تعاونی و تشکل هایی که در منطقه در خصوص آب وجود دارد نسبت به وضعیت منابع آبی اطلاع رسانی و اقدام شود.
وی افزود: رهاسازی به موقع آب سدها برای اراضی کشاورزی، علاج بخشی و افزایش ظرفیت سدها، رعایت الگوی کشت بر اساس ظرفیت منابع آبی در شرق استان، نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های کشاورزی، واطلاع رسانی صحیح در خصوص وضعیت منابع آب به مردم می تواند در کاهش چالش های منابع آب در استان به ویژه در سال جاری موثر باشد.
نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  رعایت جانب انصاف در آب بها. تعویض‌پمپهای ایستگاه های پمپاژ  و دیواره سازی ایستگاه های پمپاژ از جمله درخواست های مردم در منطقه گنبد از شرکت آب منطقه ای است که امیدواریم محقق شود.
 اطلاع رسانی  گسترده  اداره منابع آب کردکوی، بندرگز و ترکمن در خصوص خشکسالی سال آبی جاری به بهره برداران منابع آب سطحی و زیرزمینی

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز و ترکمن گفت: در راستای اطلاع رسانی به موقع به بهره برداران منابع آبی سطحی و زیرزمینی، جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در شهرستان های کردکوی، بندرگز و بندرترکمن قبل از فصل کشت آبی برگزار شد.
حسن درویشی اظهار کرد: به جهت خشکسالی بی سابقه سال آبی جاری و آگاهی رسانی به کشاورزان محترم در خصوص کاهش شدید بارندگی ها و به تبع آن کاهش آورد رودخانه‌ها و افت تراز سفره های آب زیرزمینی مصاحبه تلویزیونی، نشست با اصحاب رسانه غرب استان، جلسه با میرابان نسق ها در بخشداری ها، چاپ و توزیع ١٠٠٠ نسخه اطلاعیه در اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت.
درویشی در انتها از کشاورزان درخواست کرد، از کشت محصولات پرآب طلب بطور جد خودداری نمایند و صرفا نسبت به کاشت محصولات متناسب با الگوی کشت استان اقدام کنند.

تاکید بر صیانت از رودخانه ها و تالاب های مهم شهرستان گمیشان

سرپرست اداره منابع آب آق قلا و گمیشان به مناسبت گرامیداشت هفته ی محیط زیست، با رییس اداره ی محیط زیست گمیشان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار بر صیانت بیشتراز رودخانه ها و تالاب ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت، محمد ابراهیم کابوسی در دیدار با محمد مرادی رئیس اداره محیط زیست گمیشان اظهار کرد: توسعه پایدار در گرو حفاظت و صیانت از محیط زیست است، محیط زیست و منابع طبیعی میراث گذشتگان نیست بلکه امانت آیندگان است.
گفتنی است در این دیدار ضمن تکریم هفته ی محیط زیست، در مورد امور مشترک بین آب منطقه ای و محیط زیست در منطقه از جمله صیانت از تالاب ها و رودخانه های منطقه، برنامه ریزی و همکاری بیشتر به منظورکنترل و جلوگیری از آلودگی های پساب واحد های صنعتی موجود در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.