صرفه جویی دو میلیارد متر مکعبی آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان در جلسه هماهنگی با مدیران شهرستانها به اقدامات صورت گرفته در بخش آب استان و موفقیت های آب منطقه ای کرمان در سال گذشته اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان، صبح امروز سی و یکم فروردین ماه مهندس رشیدی در جلسه هماهنگی با مدیران […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان در جلسه هماهنگی با مدیران شهرستانها به اقدامات صورت گرفته در بخش آب استان و موفقیت های آب منطقه ای کرمان در سال گذشته اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان، صبح امروز سی و یکم فروردین ماه مهندس رشیدی در جلسه هماهنگی با مدیران شهرستان‌های تابعه که بصورت ویدیو کنفرانس در سالن جلسات برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در این ماه پربرکت، از اهم اقدامات صورت گرفته در سالی که گذشت به تصویب سند راهبردی سازگاری با کم آبی اشاره کرد و افزود: با در دست داشتن این سند آینده نسل‌های بعدی تأمین خواهد شد و در درازمدت دو میلیارد مترمکعب آب در سطح استان صرفه جویی می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای در ادامه به شایسته گزینی در مجموعه آب منطقه ای اشاره کرد. وی همچنین گفت در بحث تمرکززدایی سعی داریم اختیارات تام را به مدیران شهرستانها بدهیم تا هر کدام به تنهایی پاسخگوی مسئولین شهرستان باشند.

علی رشیدی اظهار داشت: امسال ۳۲۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در بخش آب خواهیم داشت که این امر به عهده شرکت‌های آب منطقه ای و آب و فاضلاب و بخش عمده آن به عهده جهاد کشاورزی می باشد. وی با بیان این مطلب که جمعاً ۱۵۰ میلیون مترمکعب تخصیص برای شهرهای جنوبی استان اخذ شده است ادامه داد: از جمله اقداماتی که با پیگیری های ویژه یکساله صورت گرفت تخصیص ۱۲۵ میلیون مترمکعب از دریای عمان برای شهرهای جنوبی و همچنین صنعت استان و ۲۵ میلیون مترمکعب شرب برای شهرهای جنوبی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان در ادامه به افتتاح سد قدرونی و آبگیری سد شهیدان امیرتیموری در سال گذشته اشاره نمود و خاطرنشان کرد: آبرسانی به راور از سد قدرونی و آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت و همچنین اضافه کردن شهرستانهای شرقی ریگان و فهرج و نرماشیر به پروژه آبرسانی به بم و بروات از سد نساء سه پروژه بزرگ و مهم در سطح استان محسوب می شوند.

مهندس رشیدی همچنین به پیشرفت صددرصدی طرح اسکن پرونده ها تا یکی دو ماه آینده و تعدیل ۳۸۶۹ پروانه و نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و افزود: نصب کنتورهای هوشمند باید در سالجاری نیز در اولویت قرار گیرد. وی لایروبی رودخانه های سطح استان را در سال گذشته در تاریخ وزارت نیرو بی سابقه عنوان کرد و اضافه کرد: برخی از شهرستان‌های استان در اخذ خسارت به آبخوان بالاخص شهرستان‌های شرقی موفقیت های خوبی کسب کرده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای در پایان از اجرایی شدن خط انتقال آب از خلیچ فارس توسط شرکت‌های بزرگی چون گل گهر و مس خبر داد و گفت: قرار است با اجرای این طرح، آب از خلیچ فارس ابتدا به سیرجان سپس به رفسنجان و از رفسنجان به استان یزد انتقال یابد.