صدور۴۰۷ مورد اخطاریه به تخلفات فاضلاب واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی به حریم و بستر رودخانه ها

مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور ۴۰۷ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ، کشتارگاه ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله های ساختمانی وزباله های خانگی به حریم و بستر رودخانه های استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی […]

مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور ۴۰۷ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ، کشتارگاه ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله های ساختمانی وزباله های خانگی به حریم و بستر رودخانه های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس عبدالرضا کابلی با اشاره به عملکرد این دفتر در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد : در راستای حفاظت کیفی منابع آب تعداد ۴۰۷ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله های ساختمانی وزباله های خانگی به حریم و بستر رودخانه های استان ، به مالکان امر صادر شده است.

مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: فاضلاب های واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی از مهمترین منابع آلوده کننده محیط زیست و کیفیت منابع آب است ، بار آلودگی زیادی را به همراه دارد و تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه دارد و باعث خسارت و پیامدهای ناگوار به رودخانه می شود .
وی تصریح کرد:  در این راستا ضمن بازدید دوره ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحدهای آلاینده و نوع واحدهای آلوده کننده منابع آب (فاضلاب خانگی ، صنعتی ، دامداری و کشاورزی و…. ) و مشخص نمودن نوع منبع آبی (رودخانه ،نهر و مسیل ) که فاضلاب واحدهای آلاینده در آن تخلیه می شود ، میزان دبی تخلیه فاضلاب در شبانه روز را اندازه گیری می کنند و با تهیه گزارش کارشناسی ، اخطاریه های آن را برای مالک واحدآلاینده ابلاغ و رونوشت اخطاریه ها را برای دستگاه های اجرایی و نظارتی (محاکم قضایی ، اداره محیط زیست ، اداره بهداشت و……..) ارسال می شود.