صدور مجوز پیوست سلامت برای ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تهران

پس از تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام و فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شمال‌غرب تهران مجوز پیوست سلامت دریافت کرد. مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: این مجوز پس از بررسی‌های صورت گرفته در زمینه مطالعات پیوست سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی […]

پس از تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام و فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شمال‌غرب تهران مجوز پیوست سلامت دریافت کرد.

مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: این مجوز پس از بررسی‌های صورت گرفته در زمینه مطالعات پیوست سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران و پس از بررسی توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی در خردادماه امسال برای تصفیه‌خانه شمال‌غرب صادر شده است.

محمد منصوری گفت: شرکت فاضلاب تهران در سال ۹۶ با آغاز مطالعات فنی احداث تصفیه‌خانه‌های جدید شهر تهران، هم‌زمان موضوع مطالعات «پیوست سلامت» را با هدف ارائه راهکارهایی برای حفظ طبیعت و محیط زیست، نظارت و جلوگیری از اثرات و پیامدهای استقرار تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح این شهر آغاز کرد.

منصوری افزود: پیرو مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در سال ۱۳۹۲، توسط سازمان برنامه و بودجه تمامی دستگاه‌های اجرایی که طرح های نیروگاهی و پالایشگاهی، طرح های صنایع سنگین، طرح‌های خدماتی مانند تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح‌های کشاورزی، طرح‌های کلان توسعه ای و زیربنایی را در دستور کار دارند باید پیش از اجرای هر پروژه جدید، پیوست سلامت آن را داشته باشند.

به گفته مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران، زمین تصفیه‌خانه فاضلاب شمال‌غرب تهران در روستای زرنان تملک شده و فاضلاب جمع‌آوری شده محدوده شمال‌غرب و غرب تهران (منطقه ۲۱ و ۲۲) پس از ساخت و بهره‌برداری، به این تصفیه‌خانه انتقال خواهد یافت.