شیوه بسیجیان در عرصه حجاب و عفاف باید همراه با تبیین و روشنگری از سردلسوزی باشد.

به مناسبت گرامیداشت ۲۱ تیرماه ، روز حجاب و عفاف ، مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور ، رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان و خواهران بسیجی ادارات کل استان و شرکت برق منطقه ای سمنان ، نشست فرهنگی حجاب و عفاف در سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید. این نشست […]

به مناسبت گرامیداشت ۲۱ تیرماه ، روز حجاب و عفاف ، مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور ، رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان و خواهران بسیجی ادارات کل استان و شرکت برق منطقه ای سمنان ، نشست فرهنگی حجاب و عفاف در سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید.

این نشست که با همکاری مشترک حوزه مقاومت بسیج روح ا.. ادارات کل استان و پایگاه بسیج شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید ، حجه الاسلام دکتر نصیری فرد استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت این مناسبت و شهدای عرصه حجاب و عفاف ، گفت : یکی از علت های بی توجهی به حجاب در جامعه ، عدم تبیین صحیح و اصولی فلسفه حجاب می باشد.

وی با اشاره به تشریح اصولی توجه اسلام به پوشش و حجاب ، افزود : دین اسلام از دو جنبه فردی و اجتماعی به مسئله حجاب توجه نموده است .

دکتر نصیری فرد ، وجود دیدگاه های سلیقه ای در بحث حجاب و عفاف و عدم تطابق با نظرات اسلام در برخی از موضوعات مرتبط را ازآسیب های این عرصه برشمرد و گفت : توصیه به پوشش و امر به معروف در این عرصه باید با زبانی نرم و با رویی گشاده و خوش باشد تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی با اشاره به لازم و ملزوم بودن حجاب و عفاف گفت:انسان در سایه عفت می تواند از کارهای زشت خودداری نماید و این عفت است که به انسان مناعت طبع می ‌دهد تا انسان  به شهوات نفسانی غلبه پیدا کند.

حجه الاسلام نصیری فرد در مفهوم عفاف گفت : عفاف یک مفهوم ارزشی است و ارتباط محکمی با مسأله پوشش دارد و  عفت فردی و عمومی بدون اصل پوشش دست نایافتنی است.

استادحوزه و دانشگاه  با اشاره به نسبت حجاب وبا بحث عفاف و رابطه آن دو  اظهار داشت : نسبت عفاف و حجاب از نوع نسبت میان هدف و راه نیل به آن است زیرا حجاب راهکاری است که در کنار راهکارهای دیگر موجب عفّت وپاکدامنی می گردد.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار فضل ا.. کفیل ، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور با گرامیداشت این روز گفت : اسلام دین رحمت و مهربانی است و پیامبر اسلام نیز بنا به بیان قرآن کریم ، پیامبر رحمت برای عالمیان می باشد و هرآنچه از احکام اسلامی که از سوی نبی مکرم اسلام و اولیاء طاهرینش بیان شده است به جهت پاسداشت و گرامیداشت انسان ها در جامعه است .

وی با اشاره به اینکه موضوع  حجاب و عفاف محدود به زنان نمی باشد بیان داشت : هرآنچه از مباحث اجتماعی که در قرآن از سوی خداوند متعال بیان شده است ، مرتبط به مردان وزنان می باشد و بی توجهی اجرای احکام از سوی هر یک از این دو گروه ، موجب مشکلات فردی و اجتماعی در جامعه خواهد شد .

وی نقش بسیج در موضوعاتی چون حجاب و عفاف را مهم برشمرد و گفت : تبین و روشنگری و هدایت از سردلسوزی باید از شیوه های اجرایی بسیجیان در این عرصه باشد و روش های تحکمی و مچ گیری اثرات منفی و برعکسی را در پی خواهد داشت .

گفتنی است در این مراسم به سه تن از حاضرین به قید قرعه ، هدیه ای داده شد .