شناسایی ۱۷ هزار فقره انشعابات غیرمجاز آب در شیراز

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به شناسایی ۱۷ هزار فقره انشعابات غیرمجاز آب از سال گذشته تاکنون گفت: از این میزان حدود ۱۳۴۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز به مجاز تبدیل‌شده که با این تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز بیش از ۲۴۰۰۰۰۰ مترمکعب ذخیره آب در سال ایجادشده است. به […]

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به شناسایی ۱۷ هزار فقره انشعابات غیرمجاز آب از سال گذشته تاکنون گفت: از این میزان حدود ۱۳۴۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز به مجاز تبدیل‌شده که با این تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز بیش از ۲۴۰۰۰۰۰ مترمکعب ذخیره آب در سال ایجادشده است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز ، ساسان سلیمانی با تأکید بر اینکه تأمین  آب  در تابستان پرتنش کرونایی ۱۴۰۰ دغدغه سقایان آب است ابراز داشت: به‌رغم تأکید بر اهمیت آب و تکرار مکرر دغدغه‌های تأمین آب؛  تا حس مشارکت  احاد مردم در مصرف بهینه آب محقق نشود تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد.

 این مقام مسئول ابراز داشت: شرکت آب و فاضلاب شیراز تدابیری برای گذران این تنش در نظر گرفته است اما با توجه به کاهش ۴۷ درصدی میانگین بارش امسال نسبت به سال گذشته همراه با ورود کولرهای آبی پرمصرف که بخش قابل توجهی  مصرف را از آن خودکرده نگرانی تأمین آب تشدید شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا شیراز خاطرنشان کرد: انشعاب غیرمجاز در کنار خسارت‌های مالی، با هدر رفت حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

سلیمانی افزود: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن حق انشعاب و آب بها و افزایش مصرف آب بدون درآمد، با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را بااتصال غیراستاندارد در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وجود انشعابات غیرمجاز سبب شده تا مصرف آب شرب بیشتر از تولید آن باشد و تأمین آب را با مشکلات مواجه کند.

وی افزود: در سال ۹۹ تعداد ۱۴۵۹۸ انشعاب غیرمجاز در مناطق پنج گانه و نیز حوزه روستاهای الحاقی شناسایی‌شده که از این میزان ۱۱۴۸۱ انشعاب غیرمجاز به مجاز تبدیل‌شده است.

سلیمانی با اشاره به میزان قابل‌توجه مصرف ذخیره‌شده آب در سال گذشته از بابت تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز افزود: درمجموع مقدار مصرف ذخیره‌شده آب در سال گذشته از بابت تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز ۲,۰۶۶,۵۸۰ مترمکعب بوده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شیراز بر اساس نمودار تعداد شناسایی و تبدیل انشعاب غیرمجاز آب شیراز در سال ۱۳۹۹ افزود: در سال گذشته به ترتیب بیشترین تعداد شناسایی و تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز شامل منطقه ۴، ۱، ۳، روستایی و صدرا و درنهایت منطقه ۲ بوده است.

سلیمانی مقدار مصرف ذخیره‌شده در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ از بابت تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز ۳۴۴۴۳۰ مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: آمار شناسایی انشعابات غیرمجاز و تبدیل انشعابات به مجاز ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۴۳۳ و ۱۹۱۴ فقره بوده است.

 سلیمانی تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش می‌دهد و مهم‌ترین عامل هدر رفت آب و باعث تضییع حقوق مشترکین است و استفاده‌کنندگان از آن، مشمول جریمه‌شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شیراز بابیان اینکه یکی از راهکارهای کمک به رفع مشکل کم‌آبی، برخورد جدی با ایجادکنندگان انشعاب‌های غیرمجاز است، از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در سطح کلان‌شهر شیراز خدمات شرکت به بهترین نحو در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد ابراز داشت: دفتر خدمات مشترکین وظیفه نظارت بر حسن ارائه خدمات بخش مشترکین را دارد و نیز پاسخ‌گویی به مراجعات حضوری مشترکین و گسترش خدمات غیرحضوری، ایجاد بسترهای لازم برای بهبود مستمر روش‌های انجام کار در کلیه مناطق خودگردان، تدوین و تنظیم قراردادهای بخش مشترکین و پی گیری برون‌سپاری فعالیت‌های مربوطه را بر عهده دارد.