شناخت مولفه های مصرف برق جهت مدیریت پیک بار تابستان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این نشست با حضورناظر عالیه شرکت توانیر، مدیر عامل ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ معاون بهره برداری، سرپرست معاون فروش و خدمات مشترکین و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط با موضوع شرکت برق جنوب استان کرمان، ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این نشست با حضورناظر عالیه شرکت توانیر، مدیر عامل ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ معاون بهره برداری، سرپرست معاون فروش و خدمات مشترکین و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط با موضوع شرکت برق جنوب استان کرمان، ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن کنفرانس این شرکت، برگزار گردید.

عبدالوحید مهدوی نیا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، ضمن عرض تسلیت از دست دادن همکاران در حادثه سیل گلباف به اهمیت بحث ایمنی در صنعت برق اشاره نمود و گفت: خدمت رسانی شرکت های توزیع برق به مشترکین در شرایط بحرانی تعریف شده است و به همین دلیل فرا گرفتن آموزش های لازم در شرایط سخت از اهمیت بسزایی برخوردار است و علاوه بر آن به دلیل وجود شرایط خطر و سیل در استان، همکاران باید نسبت به خطرات پیش رو توجیه گردند تا از غافل گیر شدن در این شرایط جلوگیری شود.

وی افزود: مهم ترین موضوع، تصمیم گیری درست در شرایط بحرانی است و قطعا حفظ جان همکاران اولویت اول صنعت برق می باشد که امیدواریم با آموزش و بستر سازی مناسب، دیگر شاهد بروز اتفاقات مشابه، نباشیم.

این مقام مسئول به اهمیت مدیریت مصرف برق در تابستان پیش رو، تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود تولید برق توسط نیروگاه های برقابی، تابستان امسال نیازمند اقداماتی مدبرانه و هوشمندانه تر برای گذر از پیک بار می باشیم  و این مهم با تلاش، همفکری و همکاری تمامی پرسنل شرکت، محقق می گردد.

وی اقدامات صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق در بخش اداری را برشمرد و گفت: نصب کنتور هوشمند و پایش میزان مصرف با کمک بسیج ادارات، انجام بازدیدهای میدانی توسط بازرسی استانداری، پایش عملکرد ادارات با دستور استاندار و به مدار آوردن دیزل ژنراتورهای اضطراری دستگاه های اجرایی از جمله اقداماتی است که در بخش اداری در حال انجام می باشد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۷۰۰ کنتور هوشمند برای پمپ های کشاورزی نصب گردیده و ۲۲۰۰ کنتور هوشمند دیگر نیز در حال دریافت و نصب می باشند که ظرفیت بسیار خوبی برای قطع از راه دور به وجود آورده است و خوشبختانه در بخش کشاورزی که از پتانسیل بالایی بهره مند است مشترکین همکاری های لازم را با این شرکت دارند .

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از همه ظرفیت های بخش اداری و کشاورزی استفاده کنیم دیگر نیازی به خاموشی معابر و خاموشی های اضطراری نمی باشیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در خصوص فرهنگ سازی بخش های خانگی و تجاری بیان نمود: خوشبختانه در بخش خانگی و تجاری، روابط عمومی فعالیت های فرهنگی شایسته ای در زمینه اطلاع رسانی، انجام داده است و علاوه بر آن، شرکت با راه اندازی اتاق پایش توانسته ارتباط موثری با مشترکین برقرار کند به طوری که پرسنل این اتاق بعد از پایش مصرف برق، مشترکین پر مصرف را شناسایی و با ایجاد ارتباط، راهکارهای لازم را به ایشان ارائه می نمایند.

منصوری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به نمایندگی از سوی شرکت توانیر، در ادامه این نشست، بیان نمود: متاسفانه کمبود ۳۵ درصدی نزولات آسمانی، تولید کم نیروگاه های برقابی را به دنبال دارد و این موجب بهم خوردن تراز تولید برق می شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش رو، استفاده از همه ظرفیت ها برای مدیریت مصرف، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و در همین راستا یکی از بهترین اقداماتی که می توان انجام داد شناخت مولفه های مصرف برق می باشد که خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در این زمینه پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی پتانسیل خوبی برای کمک به صنعت برق دارند و با انجام کارهایی مانند تغییر ساعات کار ادارات، نظارت بر کاهش مصرف برق، فرهنگ سازی استفاده درست از اسپیلت، کولرهای گازی و آبی و  استفاده از دیزل های اضطراری و … می توان به میزان زیادی مصرف برق را مدیریت نمود.

وی از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به عنوان یکی از برترین مدیران شرکت توزیع کشور، یاد کرد و افزود: این شرکت اقدامات شایسته ای برای عبور موفق از پیک بار انجام داده است و امیدواریم با همفکری و همکاری مردم عزیز سالی بدون خاموشی را پشت سربگذرانیم.

در این نشست ثمره مدیر دفتر مدیریت مصرف نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، پیرامون کاهش پیک بار در بخش های مختلف شهرستان های تحت پوشش شرکت برق جنوب کرمان، پرداخت.

در ادامه منصوری، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی  از مرکز کنترل و دیسپاچینگ به منظور بررسی آمادگی مدیریت اضطراری بار و اطلاع رسانی خاموشی های احتمالی مشترکین، مرکز پایش مدیریت مصرف و کنترل مصرف مشترکین، نحوه جمع آوری ماینرها و رمزارزهای غیرمجاز و بررسی عملکرد کنتورهای فهام، بازدید به عمل آورد.

وی همچنین تفاهم نامه های منعقد شده با مشترکین صنعتی، اداری، تجاری و …؛ وضعیت آماده به کاری دیزل ژنراتورهای اضطراری و همکاری در پیک بار سال گذشته و پیش بینی همکاری در سال جدید، برنامه کنترل بار روشنایی معابر و همکاری های صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف روشنایی پارک ها و جاده ها را بررسی و پایش نمود.

این مقام مسئول در ادامه سفر خود به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در تعدیل روشنایی معابر، روشنایی پارک ها و فضای سبز و روشنایی جاده ای از شهرستان بردسیر، بازدید میدانی بعمل آورد.