شفاف سازی کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز

به گزارش پایگاه خبری توانیر، به دنبال انتشار اخباری در خصوص  “کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز” و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز،  روابط عمومی شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد. در این توضیح آمده است: با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز […]

به گزارش پایگاه خبری توانیر، به دنبال انتشار اخباری در خصوص  “کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز” و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز،  روابط عمومی شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد.

در این توضیح آمده است:

با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز و میزان مصرف برق آن موارد ذیل در راستای شفاف سازی و جلوگیری از بروز شایعات اعلام می شود. از این رو از همه اصحاب محترم رسانه  انتظار می رود بدلیل جلوگیری از ایجاد ابهام در نقل اخبار، دقت لازم بعمل آورند.

۱-  بررسی های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷ هزارماینر را در خود جای داده بود، معادل مصرف برق حدود ۸۰۰۰۰ خانوار با مصرف متعارف  است
۲- خوشبختانه هماهنگی های لازم و  بسیار خوبی میان صنعت برق، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص وجود دارد که آمار ۲۰۰ هزار دستگاه کشف شده نیز نتیجه همین همکاری هاست.
۳- برخلاف آنچه در خبرها بیان می شود، شناسایی مراکزی که به استخراج غیرمجاز رمز ارز مشغول هستند چون از روش های غیرمتعارف و غیرمعمول برای تامین برق دستگاه های خود استفاده می کنند، راحت نیست و باید از روش های پیچیده ای و فنی برای شناسایی آنها استفاده کرد.