شستشو و لایروبی شبکه آب و فاضلاب شهرستان خوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از شستشوی ۴۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی  شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، یداله سلطانی با بیان اینکه این عملیات در راستای حفظ کیفیت آب شرب و پاکسازی شبکه فاضلاب به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از شستشوی ۴۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، یداله سلطانی با بیان اینکه این عملیات در راستای حفظ کیفیت آب شرب و پاکسازی شبکه فاضلاب به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان انجام شده است، اظهار داشت: مطابق برنامه سالیانه و به منظور پاکسازی خطوط و شبکه های آبرسانی و افزایش کیفی آب آشامیدنی مشترکین، عملیات شستشوی خطوط آبرسانی درسال گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: طی سال ۹۹ عملیات شستشوی بیش از ۲۷۷ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی این شهرستان در سطح شهرها و روستاها شامل شبکه و خطوط آبرسانی در مناطق و خیابانها و کوچه های مختلف بصورت جریان آب با فشار لازم از داخل خطوط و خارج نمودن آب از نقاط انتهایی شبکه انجام و پس از اتمام عملیات شستشو و پاکسازی و تخلیه ماسه های ته نشین شده، مجددا خطوط و شبکه ها در مدار بهره برداری و توزیع قرار گرفت.

سلطانی افزود: با اجرای عملیات شستشوی شبکه توزیع آب شرب شهرستان خوی بیش از ۱۲۰ هزار مشترک از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند گردیدند.

وی در ادامه افزود: به منظور حفظ سلامت شهر و ساکنان، جلوگیری از چالش‌های زیست‌محیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شست‌وشو، لایروبی و ضدعفونی‌کردن خطوط شبکه دفع فاضلاب در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: در این عملیات بیش از ۱۶۲کیلومتر از مجموع شبکه اصلی و فرعی فاضلاب و منهولهای فاضلاب توسط بخش خصوصی در قالب گروه های چند نفره و بصورت دستی و با استفاده از واترجت شست و شو و لایروبی شد.