سهمیه مصرف برق شرکت توزیع برق مرکزی بین ۸۰۰تا ۹۰۰مگاوات می باشد.

هم استانی های عزیز برای جلوگیری از خاموشی احتمالی برق ، رعایت نکات مدیریت مصرف ضروریست؛ به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی ، با توجه به خشکسالی ، کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی و افزایش گرما خاموشی های اخیر را در پی داشته است که شرکت مدیریت شبکه برق […]

هم استانی های عزیز برای جلوگیری از خاموشی احتمالی برق ، رعایت نکات مدیریت مصرف ضروریست؛

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی ، با توجه به خشکسالی ، کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی و افزایش گرما خاموشی های اخیر را در پی داشته است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران سهمیه شرکت توزیع برق استان مرکزی تا سقف ۸۰۰تا ۹۰۰مگاوات در شهریور اعلام کرد .

در صورت عدم رعایت سقف مذکور اعمال خاموشی اضطراری اعمال خواهد شد.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران هر روز براساس میزان تولید برق نیروگاه‌های کشور، میزان تولید روزانه کشور را تعیین می کند که این میزان تولید در سال ۱۴۰۰ با توجه به خشکسالی ، کاهش تولید برق نیروگاه‌های برق آبی ، افزایش گرما و در نتیجه افزایش مصرف ، جوابگوی مصرف برق کل کشور نیست، لذا شرکت مدیریت شبکه برق ایران براساس تعداد مشترکین هر شرکت توزیع ، نسبت به سهمیه بندی تولید نیروگاه ها اقدام می نماید وسهم هر شرکت توزیع را برای هر روز اعلام می کند.

شرکت های توزیع حداکثر مصرفی که می تواند داشته باشد همین پیک اعلامی می باشد و شرکت های توزیع که پیک مصرف آنها بیش از سهمیه اعلام شده باشد ، مجبور می شوند به اندازه کسری بار ، نسبت به قطع برق مشترکین اقدام نمایند.

برای مثال حداکثر بار مصرفی شرکت توزیع برق استان مرکزی۱۲۰۰ مگاوات است وقتی سهمیه استان ۸۰۰تا ۹۰۰ مگاوات اعلام می گردد یعنی احتمالا ۳۰۰تا ۴۰۰ مگاوات کمبود برق خواهیم داشت و بایستی با قطع برق این کمبود را جبران کنیم.

کاهش بارش ها و در پی آن اتمام ذخایر نیروگاه‌های برق آبی موجب شده تولید ، مدیریت شبکه برق و تنظیم فرکانس با مشکل مواجه شود و ،اگر فرکانس شبکه به ۴۹.۵ برسد، به صورت خودکار برای محافظت از تجهیزات شبکه توزیع برق از مدار خارج و در بعضی از مناطق خاموشی خارج از برنامه را موجب می شود .

همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده است تمامی متخصصان این شرکت در تلاشند تا کوچکترین وقفه ای در ارائه خدمات به مشترکان ایجاد نشود، در همین راستا اگرچه تمامی ظرفیت های فنی و کارشناسی ممکن، به کار گرفته شده است اما با تداوم شرایط فعلی، جلوگیری از قطع برق بدون همکاری تمامی مشترکان، امکان پذیر نخواهد بود.
با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع بیماری کرونا و ضرورت تامین برق مستمر در مراکز درمانی و منازل شهروندان، اکیدا از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف خودداری کرده و ضمن تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد و استفاده ازکولرهای آبی بر روی دور کند، استفاده از تجهیزات برقی پرمصرفی همچون ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروی برقی را به ساعات ابتدایی روز یا پایانی شب موکول فرمایید.
جدول خاموشی های احتمالی برق استان ویژه مدیریت اضطراری بار در پایگاه اینترنتی این شرکت به نشانی ww.mpedc.ir ،شبکه های مجازی و اپلیکیشن برق من روزانه قابل دریافت است.