ساخت تابلوی شبیه‌ساز موتور والوهای توربین و بویلر

تابلوی شبیه‌ساز موتور والو‌ها برای اولین بار در نیروگاه حرارتی شازند به دست متخصصان داخلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شهرام ایرانپاک، مدیرعامل نیروگاه شازند با تشریح این خبر گفت: کاست موتور والو که وظیفه اجرای فرامین باز و بسته شدن والوهای بکار رفته در سیکل آب و بخار نیروگاه را برعهده دارد، در […]

تابلوی شبیه‌ساز موتور والو‌ها برای اولین بار در نیروگاه حرارتی شازند به دست متخصصان داخلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهرام ایرانپاک، مدیرعامل نیروگاه شازند با تشریح این خبر گفت: کاست موتور والو که وظیفه اجرای فرامین باز و بسته شدن والوهای بکار رفته در سیکل آب و بخار نیروگاه را برعهده دارد، در تعمیرات اساسی نیاز به تست کلی داشته که به‌دلیل عدم آمادگی سیکل آب و بخار امکان انجام کار تا لحظات پایانی تعمیرات اساسی وجود ندارد و بر همین اساس برخی از فانکشن‌های کاست در زمان راه‌اندازی تست می‌شود که این امر باعث تاخیر در راه‌اندازی واحد خواهد شد.
وی ادامه داد: به همین منظور در جهت رفع این مشکل، پروژه ساخت تابلوی شبیه ساز موتور والو و فرآمین DCS  و سوییچ‌های داخلی موتور والو در دستور کار همکاران اداره فشار ضعیف قرار گرفت و کارکنان مختصص این واحد با استفاده از تجهیزات داخلی، تجربه و دانش بومی خود در کمترین زمان ممکن موفق به ساخت این تابلو شدند.
همچنین “حمیدرضا علامه‌نژد” و “امین محمدی” به عنوان مجریان این طرح و در رابطه با مزایای این تابلو افزودند: با استفاده از این تابلو امکان تست تمامی فانکشن‌های کاست فراهم شده و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از صحت عملکرد تمامی المان‌های کاست اطمینان حاصل کرد، علاوه بر آن، امکان تشخیص اشکالات سوییچ‌های بکار رفته در موتور والوها نیز فراهم خواهد شد.