زمان بندی خاموشی احتمالی مدیریت اضطراری بار شبکه در شیراز

محتوای جدول خاموشی های برق در شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس هر چند خبر خوبی برای شهروندان ندارد ولی دست کم آنها را آگاه می‌کند که خود را برای برنامه خاموشی‌های نوبتی آماده کنند،در نخستین روز انتشار این جدول در شیراز و سایر شهرستان ها تفاوت‌ها و عدم تطابق هایی عملیاتی مشاهده شد. مسوولان […]

محتوای جدول خاموشی های برق در شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس هر چند خبر خوبی برای شهروندان ندارد ولی دست کم آنها را آگاه می‌کند که خود را برای برنامه خاموشی‌های نوبتی آماده کنند،در نخستین روز انتشار این جدول در شیراز و سایر شهرستان ها تفاوت‌ها و عدم تطابق هایی عملیاتی مشاهده شد.

مسوولان شرکت های توزیع برق در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس وعده داده اند که از امروز سوم خرداد ماه برنامه خاموشی های نوبتی مطابق با جداول اعلام شده به پیش می رود.

راهنمای جداول زمان بندی خاموشی احتمالی مدیریت اضطراری بار شبکه به این ترتیب است که  هر مشترک با دریافت اولین خاموشی و اطمینان از اینکه خاموشی مدیریت اضطراری بار است با مراجعه به جدول و تطابق روز و ساعت نسبت به شناسایی گروه  خود اقدام و پس از شناسایی، از جدول فوق برای بقیه ساعات و ایام هفته استفاده کند.

در این زمینه تاکید شده است که برنامه زمان بندی احتمالی و حذف یا اعمال خاموشی ها متأثر از بار شبکه سراسری است که مسئولین شهرستان و استانی در آن نقشی ندارند.  همچنین خاموشی ها حتی الامکان در موعد مقرر پایان می یابد لذا تاکید شده شهروندان از تماس های غیر ضروری و مکرر با سامانه ۱۲۱ در طول مدت خاموشی خودداری کنند تا سایر مشترکین بی برق که دچار خرابی داخلی شده اند بتوانند راحت تر با سامانه ارتباط برقرار کنند.

همچنین در این زمینه اعلام شده جدول زمان بندی مربوط به خاموشی های با برنامه است و در صورت بروز خرابی در شبکه،زمان و محل خاموشی از طریق پیام در سامانه ۱۲۱ اطلاع رسانی می شود.

مشترکین کشاورزی و صنعتی و عمومی اداری که دارای کنتورهای هوشمند هستند نیز طبق دستورالعمل های قبلی مشمول خاموشی می شوند.

صرفه جویی بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال در توزیع برق شیراز

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز دوشنبه گفت: با شناسایی و رفع عیب ۵هزار و ۹۵۸ کنتور معیوب در آزمایشگاه مرکزی این شرکت منجر به ۵۱ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

حسین صالحی  به تشدید اقدامات برنامه ریزی شده برای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی برق در ایام تابستان اشاره کرد و گفت:با هدف کنترل مصرف غیر مجاز مشترکین، جمع آوری ریسه های برق از مراکز تجاری و همچنین دستکاری کنتور و جمع آوری کنتور های معیوب بررسی شد و در مدار رسیدگی قرار گرفت.

او بیان کرد: طی یکسال گذشته اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف انرژی برق، منجر به صرفه‌جویی بالغ بر ۲۵۰ مگاوات شده است.

صالحی با اشاره به اینکه افزایش تمایل افراد به حضور در بازارهای مالی رمزارزها، منجر به افزایش تقاضا برای نصب دستگاه‌های ماینر همراه بوده است، گفت: طی یکسال گذشته بالغ برچهار هزار و ۷۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز که به شکل غیرقانونی در نقاط مختلف تحت مدیریت توزیع برق شیراز نصب شده بود، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با دستگاه‌های قضایی و انتظامی در شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه، گفت: سوءاستفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج رمزارز، طی یکسال گذشته منجر به خسارت قابل توجهی به شرکت توزیع برق شیراز شده است.

صالحی با بیان اینکه وارد شدن این حجم از خسارت به دلیل مصرف غیرمجاز ۶ هزار و ۸۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق بوده است، یادآور شد: طی یک سال اخیر۴هزار و ۷۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز با هماهنگی قضایی توسط ماموران انتظامی در نقاط مختلف تحت مدیریت شرکت کشف و ضبط شده است. طرح شناسایی و برخورد با سوءاستفاده کنندگان از برق و نصب کنندگان دستگاههای استخراج رمزارز غیرقانونی، همچنان با جدیت ادامه دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: یکی از راهکارهای کاهش هزینه برای مشترکان حذف بار پنهان است، که این امر با خروج کامل دستگاهها از جریان برق حاصل می شود، زیرا این دستگاهها در زمان حالت آماده به کار (standby) با توجه به توان مصرفی بین ۵ تا ۳۰ درصد توان نامی برق مصرف خواهند کرد.