رکورد مصرف برق اردبیل شکسته شد.

به گزارش برقآب افزایش شدید دمای هوا در استان اردبیل به ویژه در مناطق شمالی استان و افزایش استفاده مردم از وسایل سرمایشی رکورد مصرف برق استان اردبیل را در ۱۲ امین روز تابستان ۱۴۰۰ شکست. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در مصاحبه با بخش خبری ۲۳ شبکه استانی اظهار داشت: سقف مجاز […]

به گزارش برقآب افزایش شدید دمای هوا در استان اردبیل به ویژه در مناطق شمالی استان و افزایش استفاده مردم از وسایل سرمایشی رکورد مصرف برق استان اردبیل را در ۱۲ امین روز تابستان ۱۴۰۰ شکست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در مصاحبه با بخش خبری ۲۳ شبکه استانی اظهار داشت: سقف مجاز مصرف برق برای استان اردبیل ۳۷۰ مگاوات بود که میزان مصرف ۴۳۵ مگاوات ثبت شد.

قدیمی افزود: برای جبران اختلاف ۶۵ مگاواتی سقف مجاز و  مصرف برق استان ،۴۵ مگاوات از طریق مدیریت مصرف در بخش صنایع ،کشاورزی و برخی مشترکان عمومی تامین شد و ۲۰ مگاوات مجبور به اعمال خاموشی در برخی نقاط استان شدیم.

وی با بیان به اینکه برنامه احتمالی خاموشی هر روز در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به آدرس https//www.aped.ir درج می گردد، اظهار داشت:مشترکان می توانند علاوه بر سایت شرکت از طریق نصب اپلیکیشن برق من ،از برنامه احتمالی خاموشی جاری یا خاموشی های برنامه ریزی شده مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل  با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان و افزایش دما  طی دو روز آینده ،از هم استانی ها درخواست کرد با رعایت موارد ساده مدیریت مصرف ،  این شرکت را در تامین برق پایدار یاری کنند.

قدیمی تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و بالاتر ،استفاده از دور کند کولر آبی ،خاموش نمودن لامپ های اضافی و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف نظیر اتو،جاروبرقی ، ماشین لباسشویی  و ماشین ظرفشویی و …. را در ساعات پیک به ویژه ۱۲ تا ۱۸برشمرد و از مشترکان خواست  استفاده از لوازم پرمصرف  را به ساعات ابتدایی صبح یا آخر شب یا روزهای تعطیل موکول نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه استخراج رمز ارز غیرمجاز تاثیر مخربی بر لوازم خانگی سایر مشترکان دارند از هم استانی ها خواست مراکزاستخراج رمز ارز غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۲۱ یا سامانکی پیامکی ۱۰۰۰۴۲۱۰۰۰۱۲۱ اعلام نمایند.