رویارویی با مشکلات حوزه برق در تابستان۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به مشکلات زیادی که امسال در زمینه برق داشتیم، گفت: برق قابل ذخیره سازی برای زمان های اوج مصرف نیست . علی خلجی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان یکی از شرکت‌های موفق و پیشرو در صنعت برق کشور است، اظهار کرد: این موضوع […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به مشکلات زیادی که امسال در زمینه برق داشتیم، گفت: برق قابل ذخیره سازی برای زمان های اوج مصرف نیست .

علی خلجی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان یکی از شرکت‌های موفق و پیشرو در صنعت برق کشور است، اظهار کرد: این موضوع به لحاظ شاخص‌ها و ارزیابی‌های مختلف، خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه زمستان پارسال در زمینه تأمین برق مورد نیاز نیروگاه‌ها با چالش‌های زیادی مواجه بودیم، بیان کرد: برق فرآیندی است که باید به همان میزانی که مصرف می‌شود، به همان میزان نیز تولید شود، به همین خاطر قابل ذخیره‌سازی و انبار کردن برای مصرف در زمان‌های اوج مصرف نیست.

خلجی یادآور شد: در تابستان امسال به خاطر مشکلاتی که همه در جریان آن قرار دارند، صنعت برق با ناترازی بین تولید و مصرف یا همان عرضه و تقاضا مواجه شد و می‌توان عوامل متعددی را در بروز این مشکل دخیل دانست.

خلجی در همین خصوص یادآور شد: علاوه بر این، انگیزه برای مصرف‌کننده وجود خواهد داشت تا به دنبال استفاده از تجهیزاتی باشد که راندمان انرژی بالایی دارد، چون هزینه انرژی مصرفی برای مصرف‌کنندگان قابل توجه نیست، به همین خاطر برای مصرف‌کننده مهم نیست که از وسایلی استفاده کند که دارای مصرف انرژی راندمان بالا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا حداقل خاموشی‌ها را در منطقه خود داشته و حتی‌الامکان برای بخش خانگی محدودیتی ایجاد نکردیم، گفت: در همین راستا و طی سه ماه گذشته دوران طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتیم و به جرأت می‌توان گفت که مدیران آب و برق تحت فشار زیادی بودند.