رونمایی از شخصیت بی بی ناهید محافظ آب

با حضور استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیران کل آموزش و پرورش ، میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی، مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ آب) در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد . به گزارش روابط […]

با حضور استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیران کل آموزش و پرورش ، میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی، مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ آب) در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد: عناصر حیاتی آب، هوا و خاک هر سه در معرض تهدید هستند واگر روند تولید گازهای گلخانه ای به همین منوال پیش برود ، باید منتظر حوادث هولناکی چون سیل آلمان و آتش سوزی های گسترده امریکا در همه جای جهان باشیم.
دکتر هادی حق شناس با بیان اینکه میزان مصرف گاز، آب و برق هر سال بیشتر می شود و هیچ قیدی برای مصرف نداریم ، گفت:حتی اگر با کمبود منابع و تولید نیز رو به رو نباشیم با عوارض ناشی از مصرف و گازهای گلخانه ای چه باید بکنیم؟
استاندار گلستان گفت: بارندگی سال آبی گذشته در استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و سطح زمین استان از بندرگز تا مینودشت نشست کرده است.
دکتر حق شناس تاکید کرد: نیاکان ما در سده های پیش با ایجاد قنات ها بهترین روش مدیریت آب را داشته اند و امروز نیز مصرف بهینه موثرترین راه مدیریت منابع آبی است.
وی با قدردانی از این اقدام فرهنگی،  بیان کرد: ایراد در سمت تولید نیست. بلکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم و به سمت مصرف صحیح واستفاده بهینه پیش رویم.
مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز برای اینکه مسیر نوینی را برای حل یک مشکل قدیمی و عمیق باز کنیم، دور هم جمع شده ایم.
وی افزود: آب در استان میزان مشخصی دارد و جمعیت هم رو به افزایش است و باید بدانیم به چه شیوه ای از این مقدار محدود آب استفاده بهینه نمائیم.
مهندس حسینی تصریح کرد: در یک سال اخیر در شرکت آب منطقه ای کارهای فنی و توسعه ای هم حجم بیشتر و هم سرعت بیشتری پیدا کرده است، ولی مسائل فرهنگی نیز بسیار مهم است و باید عرف جامعه را به قوانین نزدیک کنیم.
وی بیان کرد: از حدود دو سال پیش با الهام از اسطوره محافظ چشمه ها و آبها ، شخصیت سازی “بی بی ناهید”( محافظ آب) در شرکت شکل گرفت و تبدیل به یک پیرزن مهربان و خوش بیان قصه گو شد که برای کودکان و نوجوانان پذیرش بیشتری دارد و قرار است با ساخته شدن عروسک هایش در دسترس کودکان قرار گیرد و در رسانه ها و از جمله صدا و سیما با نگاه حفاظت از منابع آبی استان قصه گویی کند.
وی افزود: هدف ما از طرح این شخصیت ، این است که کودکان را از همان ابتدا به طور ناملموس با مسائل آب آشنا کنیم تا اهمیت آب در عمق جانش نهادینه شود تا بتواند در حفاظت منابع آب همیشه کوشا باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه بیان کرد: برای اینکه کودکان به حال خوش برسند نیازمند برنامه های مدون و کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت هستیم و ما در دستگاه های فرهنگی و فنی باید پیوست فرهنگی را در اولویت برنامه ها و طرح های خود قرار دهیم.
محبوبه رجب نسب افزود: در کشور با موضوع بحران آب مواجه هستیم و برای پیشگیری موضوع اصلی و مهم فرهنگ سازی است.
وی بیان کرد: چه برای ما چه برای کودکان ، باید کار فرهنگی همگانی ایجاد کرد و کار فرهنگی نیز مستلزم زمان است و از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای نیز برای توجه به این نیاز کودکان تشکر می کنیم و امید است در برنامه های بعدی با بهره گیری از این عروسک محافظ آب بتوانیم اقدامات بیشتری جهت آگاهی رسانی کودکان انجام دهیم که شرکت آب منطقه ای برنامه هایی در دست اقدام دارد.