روشنایی سیاه چادرهای عشایر فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده و ۵۵۴ دستگاه دیگراز این سامانه ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس در حوزه فعالیت این شرکت خواهدشد. خسروی، با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده و ۵۵۴ دستگاه دیگراز این سامانه ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس در حوزه فعالیت این شرکت خواهدشد.

خسروی، با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایرکوچنده را هم از نعمت برق بهره مند سازیم. وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری بتوانیم خانوارهای عشایر بیشتری را از نعمت روشنایی برخوردارکنیم.

خسروی، اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از۱۸۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به طور تقریبی ۹۰درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط متقاضی عشایری تامین شده است.

این مقام مسئول، یادآور شد: در این طرح هر خانوارعشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام گرفته است.

خسروی،آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهدکاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.