رودخانه سرخ کوسکو ، مسیری به رنگ خون !!!

رودخانه سرخ خیره‌کننده در کوسکو ‏تنها یک نمونه دیگر از مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است که در پرو به ما ارائه شده است. در این کشور از لاگونا هومانتی ترسناک گرفته تا تالاب‌ های طبیعی و فوق العاده میلیپو وجود دارد. این آبراه عجیب و غریب قبل از ترکیب با برخی از رودخانه های مناطق دیگر […]

رودخانه سرخ خیره‌کننده در کوسکو ‏تنها یک نمونه دیگر از مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است که در پرو به ما ارائه شده است. در این کشور از لاگونا هومانتی ترسناک گرفته تا تالاب‌ های طبیعی و فوق العاده میلیپو وجود دارد.

این آبراه عجیب و غریب قبل از ترکیب با برخی از رودخانه های مناطق دیگر حدود ۵ کیلومتر قرمز رنگ می باشد ، و بعد از ترکیب با دیگر آبراه ها رنگ رقیق تر می شود و رنگ بی نظیر خود را از دست می دهد.

رودخانه سرخ کوسکو ‏به دلیل بارش باران در نزدیکی کوه رنگین‌کمان ‏پالکویو ‏تشکیل شده‌ است. محدوده رنگ‌ها در این دره رنگارنگ نتیجه فعالیت‌های معدنی متفاوت در لایه‌های مختلف خاک می‌باشد که توسط فرسایشی قابل ‌مشاهده، ایجاد شده است.

طیف رنگی دره های این ناحیه به علت وجود مواد معدنی مختلف در لایه های مختلف می باشد. علت رنگ سرخ این رودخانه وجود ماسه سنگ های حاوی اکسید آهن می باشد.

این سنگ های غنی از مواد معدنی هنگام باران از تپه های شسته می شود و آب را به رنگ قرمز یا صورتی (به میزان بارندگی وابسته می باشد) تبدیل می کند. به همین علت رنگ سرخ این رودخانه در فصل های بارش پرو قابل مشاهده می باشد. در اکثر طول سال ، سطح آب رودخانه پایین تر می آید و رنگ آن قهوه ای تیره است.