رفع تنش آبی شهر خواف

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف در خراسان رضوی گفت: کسری آب شرب این شهر با دو حلقه جدید جبران و از حالت تنش خارج می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سید حسن رضائیان افزود: با بهره برداری از این دو منبع  که در مرحله تجهیز و اجرای […]

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف در خراسان رضوی گفت: کسری آب شرب این شهر با دو حلقه جدید جبران و از حالت تنش خارج می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سید حسن رضائیان افزود: با بهره برداری از این دو منبع  که در مرحله تجهیز و اجرای خط انتقال قرار دارد ۲۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر خواف افزوده می شود و به ۱۴۸ لیتر برثانیه می رسد.

وی  میزان برداشت از شش حلقه چاه شهر خواف را  ۱۲۲ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افت فشار آب این شهر را ناشی از بیماری کرونا و گرم شدن هوا دانست که خواف را در نقطه سر به سر قرار داده است.

وی با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز به عنوان چالش آب شهر خواف سبب شده تا مصرف آب شرب از تولید  بیشتر شود اعلام کرد: آبفای خواف ۴۸ هزار انشعاب  در  شش شهر و ۸۳ روستای شهرستان  واگذار کرده که برای آب رسانی به مشترکان  از ۴۶ حلقه چاه استفاده می‌شود.