رفع تصرف ۴.۲ هکتار از حریم رودخانه بشار یاسوج

رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و با اخذ دستور قضایی عملیات رفع تصرف از ۴.۲ هکتار از اراضی حریم رودخانه بشار یاسوج در حاشیه روستای کردلاغری و حوالی پل سوم بشار توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، انجام شد. “سجاد پوراکبری”، رییس اداره منابع […]

رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و با اخذ دستور قضایی عملیات رفع تصرف از ۴.۲ هکتار از اراضی حریم رودخانه بشار یاسوج در حاشیه روستای کردلاغری و حوالی پل سوم بشار توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، انجام شد.

سجاد پوراکبری”، رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر، گفت: رودخانه بشار یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است و با توجه به اینکه در حاشیه برخی از مناطق اصلی و مهم شهر یاسوج جریان دارد و از طرفی نیز استان به عنوان پایلوت کشوری در زمینه ساماندهی انتخاب شده، اهمیت حفاظت و صیانت از آن دوچندان است.

وی اضافه کرد: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی، عملیات رفع تصرف اجرا شد و یقینا با هرگونه تخلف و دست درازی به منابع آبی، با جدیت و سرعت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از ۴.۲ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه بشار در حوالی پل سوم بشار و روستای کردلاغری رفع تصرف شد که چهار هکتار از این میزان، رفع تصرف مجدد شده است.
وی ادامه داد: از تمامی همشهریان، کشاورزان و بهره‌برداران حاشیه رودخانه بشار درخواست کنیم که مسئولان امر را در انجام وظایف ذاتی‌ که شامل حفاظت و نگهداری از رودخانه‌ها است، یاری کنند و همچنین نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به فعالیت در محدوده‌های منابع آبی، توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.