رشد ۲ برابری پوشش کابل خودنگهدار شبکه توزیع برق خراسان رضوی

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال با تبدیل ۳۴۰ کیلومتر از سیمهای مسی به کابل خودنگهدار و هزینه ۴۱ میلیارد تومان ، پوشش کابل خودنگهدار شبکه توزیع برق زیر پوشش این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۸ دو برابر شد. حسن کریم پور افزود: سیمهای مسی شبکه برق عمر […]

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال با تبدیل ۳۴۰ کیلومتر از سیمهای مسی به کابل خودنگهدار و هزینه ۴۱ میلیارد تومان ، پوشش کابل خودنگهدار شبکه توزیع برق زیر پوشش این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۸ دو برابر شد.

حسن کریم پور افزود: سیمهای مسی شبکه برق عمر ۶ ساله دارند و اغلب این سیمها فرسوده بوده و نیازمند تغییر هستند، از این رو تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار در سطح ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.
وی اظهار داشت: طول شبکه توزیع نیروی برق خراسان رضوی ۴۳ هزار کیلومتر است که بزرگترین شبکه توزیع برق کشور را در بین استانهای دیگر دارد که در مرحله نخست از اجرای تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار در این شبکه، تبدیل بخش فشار ضعیف در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: تبدیل سیم های مسی به کابلهای خودنگهدار یک برنامه بلندمدت است که اجرای آن در هر کیلومتر از شبکه ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، در این راستا امسال اجرای این طرح در ۷۵۰ کیلومتر از شبکه در دستور کار قرار گرفته که در صورت تحقق نسبت به سال ۹۹ رشد دو برابری خواهد داشت.