رشد مضاعف مصرف انرژی برق در استان گیلان

«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: افزایش دمای میانگین کشوری، کم بارشی و خشکسالی، کاهش ذخایر آبی و کاهش تولید برق آبی و استفاده زودهنگام کشاورزان از چاه های آب همه و همه دست به دست هم دادند و شرایط حساس و ویژه ای را از نظر انرژی برق رقم […]

«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: افزایش دمای میانگین کشوری، کم بارشی و خشکسالی، کاهش ذخایر آبی و کاهش تولید برق آبی و استفاده زودهنگام کشاورزان از چاه های آب همه و همه دست به دست هم دادند و شرایط حساس و ویژه ای را از نظر انرژی برق رقم زده اند.
وی افزود: رطوبت بالا و شرجی بودن هوای استان گیلان شرایط منحصر به فردی را برای استان ایجاد کرده است. به گونه ای که دمای احساسی در استان بسیار بیشتر از دمای واقعی و رسمی است و تحمل گرما در این شرایط بسیار سخت و دشوار است و در نتیجه شاهد رشد مضاعف مصرف انرژی برق در استان هستیم.
داراب زاده با مهم عنوان کردن رسانه ملی گفت: رسانه ملی نقش جادویی و بسیار قدرتمندی در نهادینه کردن رفتار درست در تمامی حوزه ها و البته صنعت برق دارد. رسانه ملی می تواند با تمرکز بر روی استفاده مدبرانه و بخردانه از انرژی برق، بازوان قدرتمند صنعت برق گیلان جهت عبور موفق از تابستان سال جاری باشد.
وی افزود: تنظیم درجه ترموستات کولر های گازی بر روی ۲۵ یا ۲۶ درجه سانتیگراد ، خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی و … هنگام ترک ساختمان و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک (۱۳ الی ۱۸ و ۱۹ الی ۲۳) از راهکارهای بسیار ساده و آسانی است که با استفاده از آن می توان کمک شایانی به استفاده بهینه از انرژی برق کرد.