راه اندازی یک حلقه چاه طرح آبرسانی گمیشان، بندرترکمن و کردکوی

با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان کردکوی و قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، افتتاح، تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه طرح آبرسانی گمیشان، بندرترکمن و کردکوی با دبی ۳۴ لیتر بر ثانیه انجام و به شبکه شرب متصل شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه […]

با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان کردکوی و قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، افتتاح، تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه طرح آبرسانی گمیشان، بندرترکمن و کردکوی با دبی ۳۴ لیتر بر ثانیه انجام و به شبکه شرب متصل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،  سید محسن حسینی ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه گفت: ظرف۱۵ روز با تلاش پیمانکار ، مشاور و نماینده مجری طرح و دیگر عوامل شرکت آب منطقه ای گلستان، عملیات تجهیز، برقرسانی و نصب منصوبات واتصال به شبکه این حلقه چاه شرب، انجام شد و از امروز به شبکه توزیع متصل می شود.
وی بیان کرد: عمق این چاه ۱۸۷ متر بوده و دبی آن  ۳۴ لیتر بر ثانیه است و در حدود ۶ و نیم میلیارد تومان برای حفر، تجهیز، برقرسانی و اتصال آن به شبکه و… هزینه صورت گرفته است.
حسینی افزود: در بخش آبرسانی به برخی شهرها، شرکت آب منطقه ای تکلیفی دارد که در حال انجام است که از جمله اجزای این طرح ها، حفر تعدادی چاه، شبکه های جمع کننده آب، شبکه های برقرسانی ، شبکه های انتقال آب و مخازن تا اتصال به شبکه های توزیع آب در شهرهایی که هدف طرح های آبرسانی هستند.

فرماندار شهرستان کردکوی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش شرکت آب منطقه ای گلستان، در تجهیز ۱۵ روزه چاه شرب این مجتمع، این کار را کاری جهادی دانست و اظهار کرد: ۲۵ چاه آب شهرستان جوابگو نیست و اقدامات شرکت آبرسانی در تامین آب شهرستان قابل تقدیر است.
ابراهیم قدمنان افزود: امسال سال خشکسالی است و دبی چاه های شرب نیز کاهش یافته است و لزوم صرفه جوئی عمومی در استان و شهرستان ضروری به نظر می رسد.
وی تصریح کرد: احداث آب شیرین کن در بندرگز می تواند برای مردم کردکوی نیز قابل استفاده باشد.
قدمنان افزود: لوله کشی آب در روستاها و شهرها مشکلات خاصی دارد که لازم است برای ترمیم این لوله کشی ها اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شود.