راه‌اندازی پست ۳۰ مگاولت‌آمپری در شهرک صنعتی گناباد

معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه راه‌اندازی پست ۳۰ مگاولت‌آمپری برای شهرک صنعتی گناباد در حال تهیه است که پس از امضای آن، عملیات احداث پست مزبور آغاز خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان دکتر مهدی علومی در خصوص اینکه این شرکت در حوزه […]

معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه راه‌اندازی پست ۳۰ مگاولت‌آمپری برای شهرک صنعتی گناباد در حال تهیه است که پس از امضای آن، عملیات احداث پست مزبور آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان دکتر مهدی علومی در خصوص اینکه این شرکت در حوزه برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی فعالیت‌های قابل توجهی داشته، اظهار کرد: طبق ماده ۸۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعتبار  لازم جهت احداث پست‌های برق شهرک‌های صنعتی در قالب بودجه سنواتی توسط سازمان برنامه و بودجه یا شرکت شهرک‌های صنعتی باید تامین شود که در دو سال اخیر تامین اعتبار و تخصیص نقدینگی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ناچیز بوده است.

وی با اشاره به شعارهای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تحت عناوین «جهش تولید» و «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بیان کرد: سال  های گذشته حدود ۱۲ مگاوات از پست عمومی گناباد به شهرک‌های صنعتی این شهرستان واگذار شد. این واگذاری علی‌رغم محدودیت ظرفیت در این منطقه بوده است و واگذاری بیش از این، تبعات فنی برای منطقه دارد و شرکت برق منطقه ای خراسان برنامه ریزی برای پست جدید را در دستور کار خود دارد.

دکتر علومی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شرکت شهرک‌های صنعتی استان مبنی بر اعلام نیاز تامین ۱۰ مگاوات دیماند جدید، پیگیر راه‌اندازی یک پست ۳۰ مگاولت‌آمپری برای شهرک صنعتی گناباد بوده‌ایم که مکاتبات لازم با شرکت توانیر انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان اضافه کرد: پیرو موافقت شرکت محترم توانیر برای مشارکت در احداث پست شهرک صنعتی گناباد موافقت نامه ای در حال تهیه است که بعد از امضا این موافقت نامه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت برق منطقه ای خراسان، این پست در ردیف احداث قرار خواهد گرفت.

دکتر علومی تصریح کرد: سال گذشته نیز شرکت فروسیلیسیم و منیزیم آتین گناباد درخواست واگذاری ۳۶ مگاوات برق را داشت که علی رغم محدودیتهای فنی در جهت حمایت از تولید و توسعه منطقه حداکثر همکاری و مساعدت با این متقاضی انجام شد و قرارداد آن در حال امضا است.