راه‌اندازی پایلوت رشت دیجیتال

سومین نشست تخصصی در راستای راه‌اندازی پروژه پایلوت «رشت دیجیتال» از سوی اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور به نقل از مدیریت سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، سومین نشست تخصصی در راستای راه‌اندازی پروژه پایلوت «رشت دیجیتال» از سوی  اداره کل سامانه‌ها و […]

سومین نشست تخصصی در راستای راه‌اندازی پروژه پایلوت «رشت دیجیتال» از سوی اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور به نقل از مدیریت سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، سومین نشست تخصصی در راستای راه‌اندازی پروژه پایلوت «رشت دیجیتال» از سوی  اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

این نشست درقالب وبینار و با حضور دکترمدد، سرپرست اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، پروفسور رجبی‌فرد و تیم همراه ایشان از دانشگاه ملبورن، دکتر طیفوری، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان و جمعی از روسا و کارشناسان اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، باهدف ارائه زیرپورتال «پایلوت رشت دیجیتال»  برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر قاسملو از زیرپرتال رشت دیجیتال به آدرس(https://iransdi.ncc.gov.ir/DigitalRasht) و سرویسهای متنوع بارگذاری شده در این بستر، از جمله نقشه‌ های وکتوری و تصاویر Ultra Cam با قدرت تفکیک ۱۰ سانتیمتر و همچنین داده ها و سرویس‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های استان گیلان، ارائه تصویری انجام دادند.

در بخش دیگری از این نشست وبیناری پروفسور رجبی فرد مواردی از قبیل انتخاب منطقه ای کوچکتر بگونه ای که از نظر تراکم و تنوع داده های مکانی و غیر مکانی، غنی بوده و نیز تهیه لیستی از داده های موجود شامل فرمت، تاریخ، سرویس‌های مربوطه بعلاوه داده های پویا و بر خط در صورت وجود و تهیه فیلمهایی از رکورهای موجود را در دستور کار تیم عملیاتی قرار داد.

در ادامه، دکتر صبری و تیم متخصص وی جهت مشارکت و راهبری اجرای پروژه دیجیتال رشت معرفی شدند. دکتر صبری با اشاره به اینکه پلتفرم کاری این گروه بر روی Open Source ها و در نتیجه سه سال برنامه نویسی و بومی سازی این پلتفرم ها برای کار Digital Twin ، به انجام رسیده است، ازسازمان نقشه برداری کشور خواست تا دسترسی به سرویس‌های موجود و اعلام فرمت BIM (در صورت وجود) ایجاد شود تا برنامه ریزی های لازم برای ایجاد تغییرات بر فرمت و عملیات Georeferencing و نهایتا Tiling وب سرویسها صورت پذیرد.

بنا بر گفته دکتر صبری در حوزه Simulate و تحلیل، مدلهای کاربردی طراحی شده است و در این راستا انتقال تکنولوژی و آموزش به مرور و در طول پروژه انجام خواهند شد.