دستگاه شبیه سازی عملکرد مکانیزم حفاظتی PRV ترانسفورمرهای قدرت

معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از طراحی و تست دستگاه شبیه سازی عملکرد مکانیزم حفاظتی PRV ترانسفورمرهای قدرت توسط مهندسین ایرانی در شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خبر داد . امیر محمودی: این مکانیزم انرژی حاصله از اتصال کوتاه اکتیو پارت، که همراه با افزایش […]

معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از طراحی و تست دستگاه شبیه سازی عملکرد مکانیزم حفاظتی PRV ترانسفورمرهای قدرت توسط مهندسین ایرانی در شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خبر داد .

امیر محمودی: این مکانیزم انرژی حاصله از اتصال کوتاه اکتیو پارت، که همراه با افزایش فشار درون تانک ترانسفور می باشد را خنثی می نماید، در برخی حوادث اتصال کوتاه در ترانسفورمرهای نیروگاهی به دلیل عدم عملکرد این تجهیز (PRV)  منجر به ترکیدگی و دفرمگی استراکچر فولادی ترانسفورمر شده است.

وی افزود: در این راستا با تلاش کارشناسان شرکت تعمیرات و پشتیبانی های کارشناسان شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور، پس از طی مراحل طراحی و شبیه سازی، دستگاه کالیبراتور PRV ساخته و با موفقیت تست و مورد بهره برداری گروه تعمیرات قرار گرفت.

معاون تعمیرات نیروگاهی بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای ترانسفورمرهای قدرت که یکی از مهمترین تجهیزات فرایند تولید انرژی در نیروگاه ها می باشند، ضروری است که بصورت سالیانه این تجهیز(PRV)  با استفاده از این روش مورد ارزیابی قرار داده شود تا بهره برداران از صحت عملکرد حفاظتی آن مطمئن گردند.