خداوند در قرآن ۶۳ مرتبه از آب یاد و با آن قدرت نمایی کرده است.

مدیر مرکزخدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان «آب» را نعمت بزرگ و مایه قدرت نمایی خداوند دانست و گفت: الزامی است که حرمت این مایع گرانبها را نگه داریم. به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، حجت الاسلام والمسلمین میثم یوسفی (مدیر مرکزخدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان) در برنامه”هفت روز به حرمت آب” رادیو کاشان […]

مدیر مرکزخدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان «آب» را نعمت بزرگ و مایه قدرت نمایی خداوند دانست و گفت: الزامی است که حرمت این مایع گرانبها را نگه داریم.

به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، حجت الاسلام والمسلمین میثم یوسفی (مدیر مرکزخدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان) در برنامه”هفت روز به حرمت آب” رادیو کاشان اظهار داشت: قرآن تنها معجزه خداوند است که بدون تغییر و جاودان مانده و در این کتاب عظیم ۶۳ مرتبه کلمه «آب» تکرار شده است.

وی با بیان این مطلب که خداوند با اشاره به ساخت آسمان و زمین در ۶ روز عظمت و بزرگی خود را بوجود آوردن تمام هستی از «آب» معرفی کرده، گفت: خداوند با آب به تمام موجودات حیات داده و نیز آب را برمافران در جهنم حرام کرده است که همه این مطالب بیانگر قداست «آب» است.

حجت الاسلام یوسفی افزود: از ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام سفارش و تاکید بسیار در صرفه جویی آب و آلوده نکردن آن داشته و ما را به مدیریت در مصرف آب سفارش کرده است.

وی اجرای طرح فاضلاب شهری را اقدامی ارزشمند ذکر کرد وافزود: با اجرای این طرح، آبهای زیر زمینی آلوده نمی شوند، با تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب آن در بخش‌های کشاورزی و صنعتی تا حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد.

یوسفی «آب» را مطهر مقدس دانست و افزود:آب جزو اولین مطهرات رسالات است و در مورد آلوده نکردن آن بسیار سفارش شده است، ۸۰ در صد مغز را شامل می شود و نقش اساسی در زندگی ما دارد پس بیایید با صرفه جویی آن، به روایات دینی استناد کرده و کاشان را به عنوان پایلوت صرفه جویی در نظر بگیریم و حد اقل برای وضو از یک لیوان آب استفاده کنیم .