خاموشی بلندترین بادگیر تاریخی جهان در ساعت زمین

مسافران نوروزی دارالعباده یزد در روز ساعت زمین ، با خاموش شدن بزرگترین بادگیر جهان به کاهش آثار مخرب آلودگی نوری دعوت شدند. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، محمد میرشمس با بیان اینکه استان یزد همزمان با دیگر نقاط جهان و شهرها تهران و نقاط مختلف روز ساعت زمین را […]

مسافران نوروزی دارالعباده یزد در روز ساعت زمین ، با خاموش شدن بزرگترین بادگیر جهان به کاهش آثار مخرب آلودگی نوری دعوت شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، محمد میرشمس با بیان اینکه استان یزد همزمان با دیگر نقاط جهان و شهرها تهران و نقاط مختلف روز ساعت زمین را گرامی داشته است ، اظهار داشت : این طرح نمادین با هدف شناخت آثار مخرب آلودگی نوری و توجه مردم به تاثیر آن در زندگی برای دومین سال در استان یزد انجام شد.
وی کنترل آلودگی نوری و حفظ انرژی را وظیفه مسئولین و مردم دانست و یادآور شد:بزرگترین بادگیر جهان در باغ تاریخی دولت آباد و برخی از میادین سطح شهر در ساعت ۲۰:۳۰ هفتمین روز سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به مدت یک ساعت خاموش شدند.
دکتر میرشمس بهینه سازی را از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و عامل کاهش آلودگی زیست محیطی دانست وگفت : روشنایی های مصنوعی در محیط زندگی ما به طور میانگین ۲۵ درصد سهم مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت فرهنگ سازی استفاده از لامپ های ال ای دی و فوق کم مصرف را نیازمند اطلاع رسانی وفرهنگ سازی وسیع در این عرصه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: همدلی مردم با مسئولان در عرصه کاهش آلودگی نوری و بگارگیری روش های اصولی و مهندسی در نورپردازی ها آسمان زیبا وپر ستاره شهر را به ارمغان آورد .