حضور مدیرعامل توزیع برق خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با حضور در سامانه سامد پاسخگوی سوالات و درخواست های مردمی شدند. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی؛ با  هماهنگی و برنامه ریزی دفتر بازرسی استانداری و در راستای اجرای نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد، مهندس دادگر مدیرعامل به همراه معاونت برنامه ریزی و […]

مدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با حضور در سامانه سامد پاسخگوی سوالات و درخواست های مردمی شدند.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی؛ با  هماهنگی و برنامه ریزی دفتر بازرسی استانداری و در راستای اجرای نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد، مهندس دادگر مدیرعامل به همراه معاونت برنامه ریزی و مهندسی و مدیران دفاتر حقوقی و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ازساعت ۱۰ الی ۱۱/۳۰ با حضور در سامانه سامد درخواست های مردمی در حوزه برق را بررسی و راهکار مناسب ارائه کردند.

در مدت زمان یاد شده تعداد ۹ تماس مردمی ثبت شد که بیشتر آنها در خصوص موضوعات مربوط به روشنایی معابر و قطعی برق بود که برای هر یک از تماس های یاد شده توضیحات جامع و کاملی از سوی مدیران به شهروندان گرامی داده شد.

در ضمن بیش ترین تماس های ثبت شده در سامانه سامد مربوط به شهرستان های بیرجند_ قاین و طبس بوده است.

لزوم مدیریت مصرف برق در پی ورود استان به محدوده قرمز 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی ها کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، مهدی دادگر گفت: مصرف برق استان در چند روز اخیر از مقدار بار تعیین شده عبور کرده که همین عبور از حد تعیین شده، سبب اعمال خاموشی ها می شود.

وی افزود: ساعات اوج مصرف در فصل گرما از ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب ۱۹ لغایت ۲۲ است که می طلبد مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی های بیشتر جلوگیری کنند.

دادگر افزود: خاموشی های کنترل شده و برنامه ریزی شده، به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود و عموم مشترکان نیز می توانند از طریق نرم افزار برق من، مراجعه به سایت شرکت به آدرسWWW.SKEDC.IR  از فهرست و زمان خاموشی های منطقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست مصارف خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص، به صنایع و واحدهایی که همکاری کنند پاداش نیز پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی های اعمال شده در همه استانها مربوط به فعالیت دستگاه ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزهاست گفت: به مشترکانی که رمزارزهای غیر مجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می شود.

وی افزود: مردم می توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ و یا مراکز برق شهرستانها تماس بگیرند.

دادگر از مشترکان برق استان بار دیگر درخواست کرد با مدیریت مصرف در ساختمانهای مسکونی، ادارات، بخش تجاری و اصناف، صنایع، کشاورزی و معابر عمومی، شرکت توزیع برق استان را در توزیع متعادل برق و کاهش هر چه بیشتر خاموشی ها یاری کنند.

دادگر با اشاره به اینکه خاموش کردن یک لامپ توسط هر مشترک اگر در ابعاد فراگیر انجام شود کمک بزرگی به گذر از پیک امسال خواهد داشت افزود: استفاده وسایل برقی پر مصرف در ساعت های کم باری، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و تنظیم کولر های آبی بر روی دور کند از جمله راهکارهای ساده ایست که مشترکین می تواننند علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خانوار به پایداری شبکه های برق و عبور از پیک بار نیز کمک کنند.