جلسه هماهنگی برای مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ در منطقه آذربایجان

جلسه هماهنگی برای مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ در منطقه آذربایجان، با حضور معاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد. در این جلسه که پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی ترتیب یافت، همچنین علاوه بر مدیرکل دفتر هوشمند سازی و […]

جلسه هماهنگی برای مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ در منطقه آذربایجان، با حضور معاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه که پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی ترتیب یافت، همچنین علاوه بر مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوری های نوین و مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر، مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه ای آذربایجان و توزیع نیروی برق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تبریز و معاونین و مدیران حوزه خدمات مشترکین این شرکت ها حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه کاری ۳ ساعته، پس از ارائه گزارش اولیه توسط دکتر میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مهندس غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر طی سخنانی با اشاره به روش های مدیریت عرضه و تقاضای انرژی برق در کشور، از اقدامات خوب صورت گرفته در گذر از پیک تابستان ۹۸ و ۹۹ و نیز مدیریت انرژی برق زمستان ۹۹ ، صمیمانه قدردانی نمود.

وی مدیریت بار انجام شده در سطح کشور در سال ۹۸ را ۶.۳ درصد و در سال ۹۹ را حدود ۹.۷ درصد اعلام کرد و با اشاره به رویکرد کشورهای در حال توسعه دنیا در مدیریت گذر از پیک و مدیریت تقاضا، یکی از تجربه‌های موفق در این زمینه را “مدیریت جابجایی بار” عنوان نمود.

مهندس رخشانی مهر در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این جلسات بتواند دیدگاه مشترکی در مدیریت گذر از پیک تابستان در بین مدیران صنعت برق کشور ارائه نماید تا با استفاده از روش‌های بهره‌ور، بتوان این مدیریت را به درستی انجام داد.

در ادامه این جلسه، مهندس مدقق مدیر کل دفتر هوشمند سازی و فناوری های نوین و مهندس صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گزارش مبسوطی از مدیریت بار کشور به ویژه منطقه آذربایجان را ارائه و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف در سال آتی را به تفصیل تشریح نمودند.

در ادامه، هر یک از مدیران عامل شرکت‌های صنعت برق آذربایجان گزارشات مربوط به شرکت‌های متبوع خود را ارائه و ضمن بیان برخی مشکلات و چالش ها در خصوص مدیریت پیک بار، پیرامون موارد مذکور بحث و تبادل نظر شد.