جلسه مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ در برق منطقه ای اصفهان

با توجه به پیش رو بودن فصل گرما و پیک بار شبکه های برق با حضور مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و همراهان و مدیران عامل شرکتهای توزیع استان اصفهان و شهرستان اصفهان و چهارمحال وبختیاری جلسه مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت برق منطقه ای اصفهان در سالن دکتر […]

با توجه به پیش رو بودن فصل گرما و پیک بار شبکه های برق با حضور مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و همراهان و مدیران عامل شرکتهای توزیع استان اصفهان و شهرستان اصفهان و چهارمحال وبختیاری جلسه مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت برق منطقه ای اصفهان در سالن دکتر حسابی این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان در این جلسه مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با ارائه راهبردها و برنامه های این معاونت در رابطه با مدیریت بار افزود : متأسفانه روند مصرف برق کشور روبه افزایش بوده و ظرفیتهای تولید همچنان ثابت و باتوجه به کمبود بارندگی ها و خشکسالی که روبه کاهش است ما باید اقدامات جدی و مؤثری انجام دهیم .

در ادامه مهندس مهندس مدقق مدیر دفتر مدیریت مصرف انرژی و برنامه ریزی امور مشترکین شرکت توانیر پیش بینی پیک بار سال ۱۴۰۰ را ۶۴ هزار و ۴۹۲ مگاوات اعلام کرد و گفت : برنامه همکاری و مدیریت مصرف شرکتهای برق منطقه ای و توزیع در تابستان امسال ۶ هزارو ۵۰۰ مگاوات پیش بینی شده است که امید وارم امسال نیز به همانند سنوات گذشته و حتی بیشتر از این همکاری تداوم داشته باشد .

مهندس صادقی مدیر دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر نیز اجرای دقیق برنامه های مدیریت بار تابستان ۱۴۰۰را شامل سه سر فصل و محور عمده بهبود تعامل و هماهنگی در ساختار فرماندهی ، توسعه ساماندهی و اطلاع رسانی و پاسخگویی به مشترکین وبرنامه های آمادگی عملیاتی حوزه بهره برداری در پیک ۱۴۰۰ معرفی کرد و افزود:بستر های متنوعی مثل اپلیکیشن برق ایران برای اجرای برنامه ها وجود دارد که باعث عملیاتی شدن برنامه ها توسط شرکتها ی برق منطقه ای و شرکت های توزیع خواهد شد .

مهندس موسی رضایی مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان در ادامه گفت : ما در پیک بار سال گذشته حدود۲۸۵  مگاوات صرفه جویی از سوی صنایع همکاری  داشته ایم که امیدوارم این همکاری امسال نیز بیش از پیش انجام گردد.

وی افزود : تابستان سال گذشته از بین ۴۸ مشترک برق منطقه ای اصفهان ۲۳ صنعت در برنامه تعطیلات و تعمیرات صنایع ثبت نام نمودند که از بین آنها ۱۸ صنعت سنگین و صنایع شرکتهای توزیع همکاری قابل قبولی داشته و مبلغی بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال پاداش به آنها تعلق گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به  سهمیه ۴۶۶مگاواتی کاهش مصرف در پیک بارتابستان  ۱۴۰۰ به برق منطقه ای اصفهان ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر ، ابراز امیدواری نمود با توجه به بحران آب و خشکسالی پیش رو تابستان امسال صنایع بیشتری با برنامه مدیریت بار همکاری نمایند .

در ادامه جلسه نیز گزارشات عملکرد امور دیسپاچینگ برق منطقه ای اصفهان و شرکتهای توزیع برق استان و شهرستان اصفهان و توزیع چهارمحال و بختیاری از سوی مدیران عامل این شرکت ها و همکارانشان در خصوص مدیریت پیک بار در تابستان سال گذشته و برنامه های پیک بار تابستان۱۴۰۰ ارائه شد.

در پایان جلسه نیز پیشنهادات همکاران شرکتهای توزیع مطرح ودرخصوص آنها بحث و تبادل نظر گردید .