جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت و پیوند با نماز و قرآن

مراسم جشن تکلیف و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و نماز باحضور دبیر شورای فرهنگی و مدیردفتر روابط عمومی  در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مدیریت توزیع برق رفسنجان برگزارشد. حجت الاسلام محمدعلی امیری کارشناس فرهنگی دراین مراسم ، جشن تکلیف را سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت و پیوند با نماز و […]

مراسم جشن تکلیف و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و نماز باحضور دبیر شورای فرهنگی و مدیردفتر روابط عمومی  در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مدیریت توزیع برق رفسنجان برگزارشد.
حجت الاسلام محمدعلی امیری کارشناس فرهنگی دراین مراسم ، جشن تکلیف را سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت و پیوند با نماز و قرآن دانست و گفت : سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.
وی اضافه کرد: در دین اسلام، در صورتی انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند که دارای شرایطی تکلیف چون بلوغ ، عقل ، علم و قدرت باشد.
امیری گفت: یک مسلمان مکلف، از دین خود آگاهی های بسیاری باید داشته باشد که این معلومات مذهبی را می توان از راه مطالعه کتب دینی یا شرکت در کلاس ها و نشست های مذهبی آموخت.
وی از جشن تکلیف ، به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خاطرنشان شد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.
محمدعلی امیری از اقامه نماز ، احترام به والدین ، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن کریم ، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع ،صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان وظایف فرد ی که به سن تکلیف می رسد نام برد.
در پایان این مراسم با اعطای لوح  از فرزندان کارکنان تجلیل به عمل آمد.این مراسم بطور مشترک با حضور فرزندان همکار انار و رفسنجان برگزار شد.
گفتنی است به دلیل شرایط بیماری کرونا ، نظیر این مراسم در شهرستان زرند و کوهبنان به صورت جداگانه و بارعایت پروتکل های بهداشتی نیز برگزارشد.​