تونل فاضلاب رو غرب در آستانه بهره برداری

مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران از آماده سازی تونل فاضلاب غرب تهران جهت بهره برداری خبر داد. داوود سعادت لطفی با اشاره به قرارگیری تونل فاضلاب غرب در منطقه فیروزبهرام با هدف جمع آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران، اظهار کرد: مسیر تونل انتقال فاضلاب غرب تهران از […]

مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران از آماده سازی تونل فاضلاب غرب تهران جهت بهره برداری خبر داد.
داوود سعادت لطفی با اشاره به قرارگیری تونل فاضلاب غرب در منطقه فیروزبهرام با هدف جمع آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران، اظهار کرد: مسیر تونل انتقال فاضلاب غرب تهران از تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی با خیابان سی متری جی آغاز و تا بازار مبل یافت آباد امتداد می یابد و در ادامه از طریق بلوار معلم تا ضلع شمالی بزرگراه آزادگان پیش می رود و در حاشیه ضلع شمالی بزرگراه امتداد یافته و از رودخانه کن عبور می کند. این تونل با عبور از عرض بزرگراه آزادگان در نهایت در حاشیه ضلع جنوب شرقی آزاد راه ساوه تا محل تصفیه خانه غربی امتداد می یابد.
وی مساحت تحت پوشش این تونل را بالغ بر ۲۰ هزار هکتار و جمعیت تحت پوشش آن را در حدود ۵/۳ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن عملیات حفاری تونل فاضلاب غرب در دی ماه سال گذشته ، عملیات جمع آوری ریل ها و تجهیزات لجستیکی و جمع آوری گل و لای موجود در تونل و اجرای پوشش ضد خوردگی با یک برنامه ریزی مدون در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار گرفت.
به گفته مهندس لطفی با توجه لزوم بهره برداری هر چه سریعتر تونل عملیات جمع آوری گل با ضخامت متوسط ۳۵ سانتی متر به همراه لاستیک های ضد سایش زیر ریل ها و تجهیزات روشنایی و مخابراتی نصب شده در مسیر،از شفت ورودی دستگاهTBM در مجاورت تصفیه خانه فیروزبهرام به سمت شفت تقاطع آیت الله سعیدی و چهل و پنج متری زرند و از شفت T1 به سمت پرتال ورودی به طول ۱۰۴۳۶ متر صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: با اتمام جمع آوری گل در بخش ۸۰۰ متر ابتدایی و ۶۰۰ متر انتهایی، مسیر جهت شروع عملیات اجرایی پوشش داخلی به پیمانکار نصب GRP تحویل داده شد.
لطفی خاطر نشان کرد: ادامه عملیات جمع آوری گل و تجهیزات تونل با استفاده از روش های مختلفی شامل تجهیز کردن کارگاه به پمپ و شلنگ های آتش نشانی، تامین چندین اکیپ نیروی کارگری و متخصص به تعدادحدود ۲۵۰ نفر به صورت روزانه و چندین دستگاه بابکت و لیفتراک صورت گرفت.
گفتنی است عملیات جمع آوری گل و تجهیزات تونل با فعالیت شبانه روزی در  نیمه فروردین ماه امسال تکمیل شده است.