تولید ۵۰۰ کیلو وات انرژی پاک در کاشان

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب آبفای کاشان در برنامه رادیویی صدای پای آب از ساخت، تجهیز و بهره برداری ۳ مجموعه ایستگاه برقابی تا سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ایستگاه‌ها، ظرفیتی در حدود ۵۰۰ کیلو وات انرژی پاک و تجدیدپذیر از طریق فشار آب ایجاد […]

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب آبفای کاشان در برنامه رادیویی صدای پای آب از ساخت، تجهیز و بهره برداری ۳ مجموعه ایستگاه برقابی تا سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ایستگاه‌ها، ظرفیتی در حدود ۵۰۰ کیلو وات انرژی پاک و تجدیدپذیر از طریق فشار آب ایجاد خواهد شد.
مهندس سید حمید رضوی گفت: برای تولید یک متر مکعب آب حدود یک کیلو وات ساعت انرژی مصرف می شود. هزینه برق مصرفی شرکت آبفای کاشان با بیش از ۳۰۰ فقره اشتراک برق، سالانه چندین میلیارد تومان است و میزان برق مصرفی شرکت برای تولید و پمپاژ آب معادل برق مصرفی چند هزار واحد مسکونی است.

مهندس رضوی درباره سامانه های تله متری و کنترل از راه دور افزود: کلیه اطلاعات حجم آب مخازن، فشار آب ،آمپر و ولتاژ الکترو پمپ، وضعیت ارتباطی و امنیتی و تصویری، قطع یا وصل الکترو پمپ چاه روشن و یا خاموش کردن آنها یا باز و بسته بودن درب اتاق چاه و حتی حضور افراد متفرقه در محل تاسیسات و چاه ها در سامانه تله متری نیز قابل مشاهده و کنترل است.

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب آبفای تصریح کرد: شرکت آبفا جهت پایداری خدمت رسانی به مشترکان در زمان قطع برق از مولد برق اضطراری استفاده می کند.

وی افزود : دیزل ژنراتور ها با گازوئیل کار می کنند و در زمان قطع برق، از آن ها استفاده می شود در نتیجه ما می توانیم مشکلات قطع برق را به این شکل مدیریت کنیم و حتی در زمان های بحرانی مثل پیک مصرف برق در بین ماه های خرداد تا شهریور با رعایت پیک مصرف برق، به اداره برق هم کمک کنیم .

مهندس سید حمید رضوی در ادامه گفت : شرکت آبفا توانسته است شاخص “رعایت پیک بار برق” را در تابستان و با وجود مشکل تامین و قطع برق سراسری در شهر کاشان به بهترین نحو و بالای ۹۵ درصد مدیریت کند به نحوی که که از جانب اداره برق مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی آبفا گفت : این موفقیت ها حاصل مهارت های بالای پرسنل شرکت آبفا می باشد و حتی تیم انرژی اعزامی شرکت آب و فاضلاب کاشان در مسابقات ملی مهارت های های فنی و تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در کل کشور و بین استان های قدر و برخورداری مانند تهران، اصفهان خراسان، تبریز، شیراز و سایر استان ها موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی افزود: درواقع به طور غیر مستقیم آب هم یک نوعی حامل انرژی است و اگر اسراف شود نه تنها آب را هدر داده ایم بلکه انرژی را که برای تولید آب مصرف شده، هدر داده ایم و حتی محیط زیست را هم برای تولید انرژی آلوده کرده ایم. آب و انرژی و محیط زیست فقط برای ما نیست برای آیندگان است و اسراف و عدم صرفه جویی به ضرر خود ماست.