تولید ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران

مسئول شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط کارگاه‌های ساخت این شرکت تولید شده است، گفت: این شرکت سال گذشته علاوه بر ساخت یک روتور کامل واحد بخار، موفق به تعمیر ۳۵ روتور در این مجموعه شده است. عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید وزیر برق عراق […]

مسئول شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط کارگاه‌های ساخت این شرکت تولید شده است، گفت: این شرکت سال گذشته علاوه بر ساخت یک روتور کامل واحد بخار، موفق به تعمیر ۳۵ روتور در این مجموعه شده است.

عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید وزیر برق عراق از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۱۹۸۰ در ایران پایه‌گذاری شده است، افزود: در دهه هشتاد و پس از خروجی شرکت‌های خارجی‌ از ایران، این شرکت تمام امور تعمیرات نیروگاه‌های کشور را بر عهده گرفته است.
وی یادآور شد: در سال ۱۹۹۰ این شرکت وارد حوزه نصب نیروگاه‌ها از جمله واحدهای برقابی شده و در سال ۱۹۹۵ قسمت‌هایی از این مجموعه جدا شده و شرکت جدیدی را تشکیل داده‌اند. از آن سال به بعد این شرکت اختصاصا کارهای سرویس و نگهداری را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون اکثر نیروگاه‌های کشور توسط این شرکت سرویس می‌شود.
مسئول شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با تاکید بر اینکه در تلاشیم ظرف ماه‌های آینده دفتر این شرکت را در بغداد افتتاح کنیم، ادامه داد: در سال گذشته تعمیرات واحد سه نیروگاه المسیب عراق توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران انجام شده در حالی که شرکت‌های GE و زیمنس از تعمیر آن سر باز زدند و هم اکنون در کشور سوریه نیز سرویس واحدهایی که توربین و ژنراتور آن‌ها توسط داعش تخریب شده در دستور کار قرار گرفته است.
پیشاهنگ با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی .قند وسیمان بر عهده این مجموعه است، اضافه کرد: همچنین در این مجموعه سالن بالانسی وجود دارد که می‌توانیم روتورهای تا وزن هشت تن را حدود هشت هزار دور و روتورهای سنگین را تا سه هزار و ۴۰۰ دور بالانس کنیم. همچنین ترانسفورماتورهای بزرگ قدرت تا ۴۰۰ مگاولت آمپر و ۴۰۰ کیلوولت نیز در این شرکت تعمیر می‌شود.

 

 ورود مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران به بازار کشور عراق 

وزیر برق عراق در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی با اشاره به تجربه بسیار زیاد شرکت‌های ایرانی در زمینه تعمیرات توربین و سایر تجهیزات تولید برق، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ورود هر چه بیشتر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران به بازار کشور عراق باشیم.

عادل کریم در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه درصدد همکاری نزدیک با این شرکت در پروژه‌های بزرگ و استراتژیک برقی عراق هستیم، گفت: بدین منظور از متخصصان مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران برای سفر به عراق و حضور در وزارت برق این کشور دعوت به عمل می‌آوریم تا در نشست با همکاران خود بتوانیم راهکارها و زمینه‌های افزایش همکاری دو طرف و حصول توافق در این بخش را مورد بررسی قرار بدهیم.
وی خواستار حضور هیئتی از متخصصان تعمیرات نیروگاهی در کشور عراق شد و افزود: در جریان این سفر درصددیم تا فرصت‌های شغلی مورد نیاز کشورمان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا فعالان صنعت برق دو کشور بتوانند در این زمینه به یک تفاهم و قرارداد مشترک برسند.
وزیر برق عراق تاکید کرد: کشور عراق در سال آینده میلادی برنامه‌های بزرگی برای بخش برق در نظر دارد؛ بدین منظور از شرکت‌ تعمیرات نیروگاهی ایران برای ورود به بازار عراق دعوت به عمل می‌آوریم تا از فرصت‌های موجود در این بخش استفاده کنند.