توسعه انرژی خورشیدی در اصفهان ضروری است.

مهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و همراهان در جریان سفر به اصفهان با دکتر عباس رضایی استانداراین استان دیدار و گفتگو نمودند. به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، دکتر رضایی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: توسعه انرژی خورشیدی در اصفهان ضروری است چراکه این استان به […]

مهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و همراهان در جریان سفر به اصفهان با دکتر عباس رضایی استانداراین استان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان، دکتر رضایی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: توسعه انرژی خورشیدی در اصفهان ضروری است چراکه این استان به لحاظ کویری و خشک بودن پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی را داراست و باید جایگزین برق شود.

دکتر رضایی افزود: توسعه پنل‌های خورشیدی علاوه بر حل مشکلات برق رسانی به برخی مناطق، باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود و باید اقداماتی صورت گیرد تا وابستگی به نیروگاه‌ها کم شود و استفاده از پنل‌های خورشیدی توسعه یابد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته استان اصفهان با خشکسالی مواجه شده و مقدار آب اندکی در سد زاینده رود وجود دارد از این رو باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای مصرف آب صورت گیرد تا با قطعی مواجه نشویم.

وی با اشاره به کم آبی استان یادآور شد: همچنین در اماکن، نهادها و ادارات باید مصرف بهینه آب صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان مستقر است، تصریح کرد: باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای مصرف برق واحدها صورت بگیرد.

استاندار اصفهان درپایان سخنانش اذعان داشت: همچنین باید مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی مرتفع شود تا ضربه‌ای به تولید وارد نشود.