تقدیر از ۱۰۰ اثر برگزیده اربعینی در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل

«مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» با معرفی آثار برگزیده در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل به کار خود پایان داد. در آیین پایانی «مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد از ۱۰۰ اثر برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد. در این مهرواره که […]

«مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» با معرفی آثار برگزیده در بخش های کودکان، نوجوانان و بین الملل به کار خود پایان داد.

در آیین پایانی «مهرواره بین المللی نقاشی اربعین» که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد از ۱۰۰ اثر برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

در این مهرواره که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری شرکت های آب و فاضلاب و ذوب آهن اصفهان برگزار شد بیش از ۲۰۰۰ اثر از کشورهای ایران، لبنان، افغانستان و عراق به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۵۵۰ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

«آداب و رسوم اربعین»، «مسیر سبز اربعین»، «حکایت آب و اربعین»، « دوست من، همراه من، همپای من» و «موکب ۳۱۳» از جمله موضوعاتی بود که هنرمندان ۶ تا ۱۸ ساله، آثار نقاشی خود را با تکنیک های آبرنگ، سیاه قلم، پاستیل، روان نویس و خودکار خلق و برای جشنواره ارسال کرده بودند.

در آیین پایانی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برگزاری این مهرواره کار بسیار ارزشمندی بود زیرا فرهنگ عاشورایی را با زبان نقاشی که برای همه کودکان قابل فهم است، ترویج کرد.

علی اکبرزاده ادامه داد: یکی از وظایف مهم کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور ترویج فرهنگ عاشورایی بین کودکان و در سطح جامعه است و بر این اساس امیدواریم همه ساله مهرواره بین المللی نقاشی اربعین در ابعاد گسترده تر برگزار شود.

سرپرست کانون و پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بهره گیری از مربیان مجرب در قالب های مختلف هنری مانند شعر، داستان، نقاشی و تئاتر اقدام به تقویت رویکرد دینی و تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان نموده است.

نسرین باباپور افزود: مهرواره بین المللی نقاشی اربعین با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار وشهادت، ترویج روحیه همدلی، وحدت و ‌یکپارچگی، مقاومت، پایداری و تبیین حرکت عظیم میلیونی راهپیمایی اربعین برنامه ریزی و اجرا شد.

در ادامه این برنامه معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان  گفت: شرکت آبفا با بیش از ۵۵ سال خدمت رسانی در زمینه آبرسانی و سقایی، سعی کرده تا علاوه بر تامین آب شرب پایدار مردم، به مسئولیت اجتماعی خویش مبنی بر حمایت از هنرمندان نیز جامه عمل بپوشاند.

مجتبی قبادیان اعلام کرد: سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خشک ترین سال آبی در ۵۲ سال گذشته بود و به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تامین آب شرب پایدار مردم در تابستان با کمبود ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر بر ثانیه ای مواجه شد اما با بهره گیری از ۶ هزار  دستگاه تانکرآبرسان نزدیک به ۶۲ میلیون لیتر آب شرب به صورت سیار در اختیار مردم قرار داد.

معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت ذوب آهن اصفهان  نیز گفت:  هرچند شرکت ذوب آهن با بیش از نیم قرن فعالیت اقتصادی در استان اصفهان بزرگترین و اولین تولید کننده آهن در کشور محسوب می شود اما علاوه بر فعالیت های اقتصادی، به مسئولیت های اجتماعی هم به خوبی پرداخته است.

اکبری افزود: حضور و مشارکت ذوب آهن در مهرواره بین المللی نقاشی اربعین با هدف انجام مسئولیت های اجتماعی و تقویت ارزش های مذهبی انجام شد.