تقدیر از همکاری مشترکین در برنامه های مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، ضمن تقدیر از مشترکین به جهت همکاری در اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در تابستان و زمستان ۹۹ ، نسبت به افزایش گرمای هوا و تداوم آن در روزهای آینده و لزوم صرفه جویی در میزان مصرف برق توسط مشترکین هشدار داد. به گزارش روابط عمومی […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، ضمن تقدیر از مشترکین به جهت همکاری در اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در تابستان و زمستان ۹۹ ، نسبت به افزایش گرمای هوا و تداوم آن در روزهای آینده و لزوم صرفه جویی در میزان مصرف برق توسط مشترکین هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محسن ذبیحی گفت: صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی تمام تلاش خود را در جهت پشتیبانی و رفع موانع تولید به کار خواهد بست و این شرکت همکاری لازم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را در چارچوب موازین قانونی خواهد داشت .
ذبیحی تأمین برق مطمئن و پایدار ، تسریع در پاسخگویی به متقاضیان بخش صنعتی و تولیدی  و اجرای به موقع پروژه ها را از موثرترین و مهم ترین عوامل اثرگذار در تقویت بخش تولید دانست و افزود: این شرکت تمام تلاش خود را در جهت استفاده از ظرفیتها به منظور حمایت از تولید مصروف خواهد داشت.
مهندس ذبیحی همکاری مشترکین در بخشهای مختلف صنعتی ، کشاورزی ، تجاری ، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۹۹ را بسیار ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری پیک تابستان ۱۴۰۰ بدون مشکل جدی سپری شود.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش میزان بارندگیها طی زمستان سال گذشته و بهار امسال و فرارسیدن گرمای زودرس ، با افزایش مصرف برق مواجه هستیم و در حال حاضر  نسبت به سال گذشته در همین ایام رشد حدود ۲۲ درصدی داریم .
ذبیحی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به وجود ظرفیتها و زیرساختهای مناسب در شبکه های برق استان ، در صورت همکاری مشترکین ، مشکلی در تأمین برق وجود ندارد و البته صرفه جویی به میزان حداقل ده درصد از سوی مشترکین به منظور کمک به شبکه سراسری و تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین مورد انتظار می باشد .
ذبیحی تنظیم دمای آسایش  وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه ، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات پیک بار( ۱۲ الی ۱۷ ) و ( ۱۹ الی ۲۳ ) ، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپهای پرمصرف برای تأمین روشنایی را موثرترین راهکار برای کاهش هزینه برق مصرفی و رعایت الگوی مصرف دانست .
وی همچنین با اشاره به طرحهای تشویقی برای جلب همکاری با صنعت برق در زمان پیک بار گفت: به منظور مدیریت بار شبکه سراسری در بازه زمانی ۱۰ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه هر سال، از برنامه های تشویق محور برای اخذ همکاری مشترکین داوطلب استفاده می‌شود، از این رو مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری، ایستگاههای گاز طبیعی و مشترکین خانگی می توانند از مزایایی این طرحها استفاده کنند.
وی افزود : مشترکین صنعتی با مشارکت در چهار برنامه تشویقی این شرکت شامل «جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته» ، «کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار » ، « کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده ۲۴ ساعته (انجام تعمیرات یا تعطیلات سالانه)» و « تعیین ساعت کار برنامه ریزی شده» می توانند از مزایای مشارکت در این طرحها بهره گیرند. همچنین مشترکین دارای مولد اضطراری نیز می‌توانند با استفاده از مولد خود از ساعت ۸ تا ۲۳ در هر روز ، از مزایای طرح تشویقی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بهره مند شوند . مشترکین با قدرت قراردادی ۲۰۰ کیلووات و بیشتر نیز می توانند در طرح ذخیره عملیاتی همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: نحوه همکاری مشترکین کشاورزی در طرحهای تشویقی شرکت برق خراسان رضوی نیز می تواند به صورت قطع ۲۴ ساعته یا قطع در ساعات اوج بار و مشترکین تجاری و اداری با کاهش بار خود در بازه زمانی ساعت ۱۱ الی ۱۵(حداقل همکاری به میزان پنج روز کاری متوالی) در طرحهای پاسخگویی بار باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد، مشترکین با مشارکت در این طرحهای تشویقی، ضمن کمک به صنعت برق برای عبور از پیک بار تابستان از مزایای مادی و معنوی آن نیز برخوردار شوند.